י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
התקיפה בשבוע שעבר

חזית חדשה: רוסיה תקדם גינוי לישראל במועצת הביטחון של האו"ם

רוסיה מגבשת טיוטה לגינוי התקיפה שבוצעה ע"י ישראל בסוריה במהלך השבוע האחרון, אשר תובא להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם | בטיוטה נכתב כי התקיפה הישראלית בוצעה בניגוד לחוק הבין-לאומי | בכירים ישראלים טוענים כי הסיכוי של הגינוי להתקבל בתמיכה - אינו גבוה

חזית חדשה: רוסיה תקדם גינוי לישראל במועצת הביטחון של האו"ם
מועצת הביטחון של האום צילום: ויקי

רוסיה מגבשת החלטה במועצת הביטחון נגד ישראל בעקבות התקיפה המיוחסת לה בשדה התעופה בדמשק, כך נחשף הבוקר (ראשון) ב'כאן רשת ב'.

התקיפה המיוחסת לישראל בשבוע שעבר בשדה התעופה בדמשק הביאה להשבתתו, וגררה גם ביקורת על המהלך מצד רוסיה. הביקורת הביאה לצעד חריג ביותר - מהלך רשמי רוסי נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם.

בטיוטת החלטה שמגבשת רוסיה במועצת הביטחון של האו"ם נכתב כי התקיפה בוצעה בניגוד לחוק הבין-לאומי, מערערת את היציבות וגם מפרה את הריבונות של סוריה ושל "מדינות אחרות" - רמז לאופן שבו בוצעה התקיפה המיוחסת. בנוסף, בטיוטה עצמה נכתב כי מי שאחראי לתקיפה צריך לשאת באחריות עליה, וכן כי זו פגעה אנושות ביכולת לסייע לסוריה מבחינה הומניטרית.

על פי הדיווח ב'כאן חדשות', בכירים בישראל אישרו כי רוסיה אכן מגבשת הצעה שכזו, אך הוסיפו כי הסיכוי שלה לקבל תמיכה אינו גבוה. גורם ישראלי הדגיש כי "איראן ממשיכה לעשות שימוש בשטחה של סוריה ובשדה התעופה להברחות נשק".

אחרי התקיפה משרד החוץ הרוסי גינה אותה בחריפות ומסר: "אנו מוכרחים לחזור על עמדתנו כי ההפצצות הישראליות המתמשכות בטריטוריה הסורית, המהוות הפרה של נורמות בסיסיות בחוק הבין-לאומי, הן לחלוטין לא מקובלות".

 

רוסיה סוריה תקיפה בסוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד