י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
רה"מ מזהיר

בוריס ג'ונסון: "המצב מול רוסיה נראה לא טוב"

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר: "אני חושש שאנחנו צריכים להתבסס לקראת מלחמה ארוכה". פסימיות במערב, גם ראש כוחות נאט"ו אמר כי המערב חייב להתכונן להמשיך לתמוך באוקראינה במלחמה שתמשך שנים. הוא אמר כי "אספקת נשק מודרני יותר לאוקראינה תגדיל את סיכוייה להצליח לשחרר את אזור דונבאס המזרחי של המדינה"

בוריס ג'ונסון: "המצב מול רוסיה נראה לא טוב"
בוריס ג'ונסון נפגש עם וולודימיר זלנסקי צילום: דוברות ממשלת בריטניה

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, חושש מהעתיד, ובראיון ל'סאנדיי טיימס', הוא אמר כי פוטין נקט ב"קמפיין התשה" ו"מנסה לרסק את אוקראינה באכזריות גרידא".

"אני חושש שאנחנו צריכים להתבסס לקראת מלחמה ארוכה", אמר ג'ונסון. "הזמן הוא הגורם החיוני. הכלו יהיה תלוי אם אוקראינה תוכל לחזק את יכולתה להגן על אדמתה מהר יותר ממה שרוסיה תוכל לחדש את יכולתה לתקוף". ראש הממשלה, שביקר בבירת אוקראינה ביום שישי, אמר כי אספקת הנשק, הציוד, התחמושת והאימונים לקייב נחוצה כדי לעלות על מאמציה של מוסקבה להתחמש מחדש.

ראש הממשלה אמר כי "יום אחר יום, השדות והערים של אוקראינה עמוסים בגופות חרוכים של טנקים ושריון רוסיים. ייקח שנים, אולי עשרות שנים, לתקן את זה, ושעה אחר שעה כוחות רוסים מוציאים ציוד ותחמושת מהר יותר ממה שהמפעלים שלהם יכולים לייצר אותם".

"בינתיים, הם מנסים בגלוי לגייס שכירי חרב במזרח התיכון ובאפריקה, הם עם ייאוש למלא את הפערים בצבא שאיבד כרבע מכוח הלחימה שלו".

בוריס ג'ונסון נפגש עם וולודימיר זלנסקי

מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג אמר כי עלויות המלחמה גבוהות, אך המחיר של מתן אפשרות למוסקבה להשיג את מטרותיה הצבאיות גבוה אף יותר, והזהיר כי המלחמה עלולה לקחת שנים. דבריו הגיעו כאשר ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הזהיר גם הוא מהצורך להתכונן למלחמה ארוכת טווח.

סטולטנברג וגם ג'ונסון אמרו כי שליחת נשק נוספת תגרום לניצחון של אוקראינה להיות סביר יותר. "עלינו להתכונן לעובדה שזה עלול לקחת שנים. אסור לנו לוותר על התמיכה באוקראינה", אמר ראש נאט"ו בראיון לעיתון הגרמני בילד. "גם אם העלויות גבוהות, לא רק בגלל תמיכה צבאית, אלא גם בגלל עליית מחירי האנרגיה והמזון, אנחנו חייבים לתמוך באוקראינה".

ראש הברית הצבאית המערבית אמר כי אספקת נשק מודרני יותר לאוקראינה תגדיל את סיכוייה להצליח לשחרר את אזור דונבאס המזרחי של המדינה, שחלק גדול ממנו נמצא כיום בשליטה רוסית. בחודשים האחרונים נאבקו הכוחות הרוסיים והאוקראינים על השליטה בשטח במזרח המדינה, כאשר רוסיה עשתה התקדמות איטית בשבועות האחרונים.

ראש נאט"ו נשאל, האם עלינו לפחד מהפצצות הגרעיניות של פוטין? סטולטנברג: "איננו רואים רמה גבוהה יותר של מוכנות בכוחות הגרעיניים הרוסיים. ובכל זאת, שקשוק החרב הגרעיני של רוסיה הוא מסוכן וחסר אחריות. פוטין צריך לדעת שאי אפשר לנצח במלחמה גרעינית ולעולם אסור לנהל אותה. האות הברור שלנו לרוסיה: נאט"ו מגנה על כל המדינות החברות".

עוד אמר כי "אם פוטין ילמד מהמלחמה הזו שהוא יכול פשוט להמשיך להתנהג כפי שעשה במלחמת 2008 בגאורגיה וכיבוש קרים ב-2014, אז נשלם מחיר הרבה יותר גבוה".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי בוריס ג'ונסון נאט''ו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד