י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
רק ישתתף בוועידה

ביידן תחת לחץ: "לא אפגוש את יורש העצר הסעודי"

הנשיא ביידן הודיע כי לא ייפגש עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סאלמן בחודש הבא בביקורו בג'דה - סעודיה, וזאת לאחר לחץ כבד מצד דמוקרטים ופעילי זכויות אדם, כולל ארוסתו של ג'אמל חאשוקג'י, העיתונאי שנרצח על ידי הסעודים בקונסוליה הסעודית באיסטנבול

ביידן תחת לחץ: "לא אפגוש את יורש העצר הסעודי"
קמפיין בעד ג'אמל חאשוקג'י צילום: באדיבות המצלם

אחרי שנאלץ לסגת מהצהרותיו החד משמעויות טרם נבחר לנשיא, שלא יעמוד בשום קשר עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, נפגש ג'ו ביידן עם קרקע המציאות, ולנוכח מחירי הנפט המאמירים לצד האינפלציה המטפסת במהירות, הוא נאלץ להגיע לסעודיה ולהיות חלק מוועידה בינלאומית של מנהיגים ערביים, אותה מארח לא אחר מאשר יורש העצר הסעודי.

כשנשאל על כך מפי עיתונאים בוושינגטון, טען ביידן להגנתו כי אינו נוסע להיפגש עם בן סלמאן, וכי בסך הכול ישתתף בוועידה בינלאומית בה ייטול חלק גם יורש העצר הסעודי. "זה בדיוק כמו שאני מנהל אתכם דיון היום כאן", אמר לעיתונאים, "אנחנו ננהל דיונים והוא יהיה אחד המשתתפים".

דבריו של ביידן צפויים להכעיס את יורש העצר הסעודי, ולנוכח העובדה שביידן זקוק לו מאוד בימים אלו, סביר להניח שהוא ינסה לאלץ את ביידן לפגוש אותו ואולי אפילו להצטלם אתו, בעת שיבקר בג'דה שבסעודיה. אין ספק, שאחרי הצהרה זו של ביידן, התקשורת הבינלאומית תעקוב מקרוב אחר כל מגע אפשרי בין שני המנהיגים, והאירוע עוד צפוי לגרור תשומת לב בינלאומית רבה.

החלטת ביידן מגיעה על רקע פניית הדיג'ה קנגיז, ארוסתו של ג'אמל חאשוקג'י, העיתונאי שנרצח על ידי הסעודים בקונסוליה הסעודית באיסטנבול שבטורקיה, לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן "אתה מבזה את עצמך", בכך שהסכים להיפגש עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, במהלך ביקורו במזרח התיכון בחודש הבא. לאור הלחץ מצד בכירים דמוקרטים, נאלץ ביידן להגיד כי הוא לא ייפגש עם הנסיך.

ג'מאל ח'אשוקג'י, היה עיתונאי ופרשן פוליטי סעודי, שנעלם ב-2 באוקטובר 2018 לאחר שנכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול, לאחר מכן התגלה כי נרצח בה וגופתו בותרה. נודע כמבקר חריף של מדיניותו של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן וכתומך האחים המוסלמים. בדצמבר 2019 נשפטו חמישה גברים למוות ועוד שלושה לתקופות מאסר ארוכות על חלקם ברצח של ח'אשוקג'י. על פי דובר הממשלה הסעודית, החלטה לרצוח אותו התקבלה ספונטנית על ידי סוכנים בשטח ולא בהוראה שהגיעה מבית המלוכה, אך התגובה הסעודית לא הרגיעה את הקהילה הבינלאומית שמאשימה את הנסיך בן סאלמן.

סעודיה מוחמד בן סלמאן טורקיה ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד