י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תהומות כלכליים

כך ניצל בעל החנות מבני ברק מתשלום אסטרונומי

נ', בעל חנות מוכרת ברחוב ר' עקיבא בבני ברק, נקלע לחובות עצומים וראה איך כל פרי עמלו קורס לנגד עיניו  • משרד עו"ד אופיר ביידה חן ושות' נחלץ לעזרתו ובאמצעות ההליך החדש להפטר חובות הוציאו אותו לדרך חדשה, תוך ניכוי החובות מהנושים הרבים • הכירו את ההליך החדש להפטר חובות

כך ניצל בעל החנות מבני ברק מתשלום אסטרונומי
צומת ר' עקיבא. אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: Flash90

עסקים רבים בישראל לא מצליחים "להישאר על הגל" וקורסים לא עלינו. גם נ', בעל חנות מוכרת מאוד בתחום הקמעונאות בבני ברק, ראה איך מחזור ההכנסות החודשי מצטמצם עד נעלם. בצר לו הוא פנה ללוות מאנשים ומגופי הלוואות שונים מתוך תקווה כי בהמשך יחזור למסלול שגרתי בעסק. אולם כעבור זמן מה הוא נאלץ לסגור את החנות, לה ותק של עשרות שנים והוא נאלץ להותיר מאות לקוחות המומים וכן נושים רבים ללא מענה, כאשר סכום ההלוואות השונות אשר צברו ריביות במהלך התקופה, תפח עד ל-840,000 ש"ח והביאו אותו למצב חסר אונים.

מתוסכל ומבוהל פנה לעצת מומחים בתחום והם הפנו אותו למשרד עו"ד אופיר ביידה חן ושות' המתמקצעים בסוגיית הפטר חובות ולאור ההליך החדש שנכנס לחוק מצילים רבים מפני צניחה לתהום כלכלי מאיים, שבמקרים רבים אף משליך על חיי המשפחה והחיים האישיים.

"לפני חודשים ספורים החלה רפורמה חדשה בבתי המשפט בכל הנוגע לטיפול בחדלות פירעון ופשיטות רגל", מסבירים לנו מטעם משרד עורכי הדין. "אחד מהשינויים הבולטים ברפורמה החדשה הוא שגם רשמי הוצאה לפועל יכולים להעניק "הפטר חובות" - פעולה שהייתה נתונה בעבר אך ורק לסמכות שופטי בית המשפט המחוזי ודרשה הליך משפטי יקר וארוך וכעת ניתן לקבל את ההפטר בקלות רבה יותר".

כיצד פעלתם במקרה של נ'?

"לאחר שלמדנו את המצב הפיננסי של החייב לעומק וזיהינו את הכשלים והיכולות הכלכלית שלו, ערכנו בדיקה מעמיקה של המצב המשפטי עד לפרטים הקטנים וכך סיפקנו ללקוח תוכנית פירעון במסגרת החוק החדש. ניהלנו משא ומתן למחיקת החוב והצלחנו להביא ללקוח הפטר חובות מלא וסילוק כל החובות בתשלום של 220,000 ₪ ב-80 תשלומים!".

מרשים ביותר. תוכלו לספר בכמה מילים, במה שונה החוק החדש מקודמו?

"על פי החוק המעודכן חדלות פרעון מוגדרת כ"מצב כלכלי שבו חייב אינו יכול לשלם את חובותיו במועדם, בין אם מועד פירעונם הגיע ובין אם לאו, או שהתחייבויות החייב, לרבות התחייבויות עתידיות ומותנות שלו, עולות על שווי נכסיו".

"על פי עקרונות אלו אנו דואגים הן עבור לקוחות פרטיים והן עבור הלקוחות העסקיים לפתיחת חשבון בנק עם כרטיס חיוב, לביטוח ההגבלות ולחזרה לחיים כלכליים תקינים, כפי שעשינו גם במקרה הזה".

נקלעתם לחובות? השאירו פרטים וצאו לדרך חדשה>>>

או חייגו: 072-395-2431

מחיקת חובות משרד עורכי דין אופיר ביידה חן ושות'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד