כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שיתף חומרים מסיתים

גרמניה גירשה מהמדינה איש דת שיעי איראני

גרמניה גירשה מהמדינה איש דת איראני שהיה סגן ראש המרכז האסלאמי בהמבורג בשל תמיכתו בארגוני הקיצוניים והטרור השיעים. הוטל עליו איסור כניסה ומגורים, ובמידה ויפר את האיסור, הוא עלול לרצות עד שלוש שנות מאסר

גרמניה גירשה מהמדינה איש דת שיעי איראני
המסגד בהמבורג צילום: Iran international

גרמניה גירשה איש דת שהסית והיה בקשר עם גורמים שיעים קיצונים. על פי דיווח של העיתון הגרמני 'המבורגר מורגנפוסט' ביום שישי האחרון, סולימאן מוסאביפר קיבל צו גירוש ועליו לעזוב את גרמניה באופן מיידי או שיעמוד בפני גירוש לארצו איראן. כמו כן, הוטל עליו איסור כניסה ומגורים, ובמידה ויפר את האיסור, הוא עלול לרצות עד שלוש שנות מאסר.

לפי הרשויות הגרמניות, מוסאביפר, שיתף סרטוני תעמולה שיעיים קיצוניים בפייסבוק, תמך בארגונים מיליטנטיים וטרור, ומקיים קישורים לשני ארגוני גיוס כספים הפועלים עבור חיזבאללה הנתמך על ידי איראן - האסורים בגרמניה - וכן מגעים קרובים עם נציגיו בלבנון.

סנטור בהמבורג, אנדי גרוטה אמר לעיתון 'בילד' כי "כל מי שתומך באופן מופגן בארגוני טרור או מממני טרור, מייצג איום רציני על ביטחוננו. מנקודת מבטי, התוצאה המיידית יכולה להיות רק גירוש".

מוקדם יותר השנה, מועצת השורא של המבורג - ארגון של ארגונים מוסלמיים המייצגים כ-40 קהילות מסגדים ומוסדות אסלאמיים אחרים בעיר - הסירה את המסגד המדובר מהדירקטוריון שלה בשל האשמות שהמרכז הוא "זרוע הטרור הארוכה של איראן באירופה".

ערוץ הטלוויזיה Iran International דיווח, כי משרד הגרמני להגנת החוקה מצא גם ראיות לכך שראש המסגד הידוע כ"מרכז התעמולה החשוב ביותר" של איראן - מוחמד האדי מופתה, הוא בעצמו חבר במשמרות המהפכה.

איראן משמרות המהפכה המבורג גרמניה מסגד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד