כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הזדמנות אחרונה

ישלם 19 מיליון דולר תמורת ארוחת ערב עם וורן באפט

מזה שני עשורים נערכת מדי שנה מכירה פומבית עבור הזכות לסעוד בחברתו של המשקיע האגדי וורן באפט שיחגוג הקיץ את יום הולדתו ה-92, המכרז השנה שבר שיאים והזוכה שילם 19 מיליון דולר בשביל ארוחת הערב מאחר וזאת הייתה השנה האחרונה בה התקיים המכרז

ישלם 19 מיליון דולר תמורת ארוחת ערב עם וורן באפט
איל ההון וורן באפט צילום: פלאש 90

בשני העשורים האחרונים התקיימה מין מסורת שכזו לצאת במכרז על ה'זכות' לאכול במחיצת איל ההון וורן באפט, כשהשנה על פי הדיווחים בתקשורת האמריקאית באפט לא צפוי להמשיך עם המסורת הזו בשנה הבאה ועל כן מחיר הארוחה הגיע לשיא מרקיע שחקים.

הזוכה שילם מעל 19 מיליון דולר ויזכה לסעוד עם המשקיע המיליארדר במסעדת סטייקים בניו יורק. הכסף ייתרם לארגון הצדקה גלייד מסן פרנסיסקו שהיה אהוב על אשתו המנוחה של באפט. הארגון מספק ארוחות ומקלט לדרי רחוב.

בעבר היה מיליוני דולרים לארוחה כשהשיא היה בארוחה האחרונה ב-2019 אז הסעודה עלתה 4.6 מיליון דולר. הזוכה היה ג'סטין סאן, יזם בתחום מטבעות הקריפטו. כל אחד מהמשתתפים בעבר לא הצטער לרגע על התשלום, ההיפך. הם היו חוזרים על זה.

המיליארדר וורן באפט, כיום בן 92, נחשב כאמור למשקיע הפרטי הגדול ביותר בעולם. הוא החל את דרכו הפיננסית בגיל 25, בהקמת שותפות בסכום של 105,000 דולר. בתוך פחות מעשור עלה ערך ההשקעה והגיע לכדי 26 מילון דולר. בשנת 1965, והוא בן 35 בלבד, רכש באפט את ברקשייר האת'וויי, חברת טקסטיל כושלת, והפך אותה לחברת השקעות. ערך מניה בודדת באותה החברה היה 19 דולר בלבד. נכון להיום, מחיר מניה בודדת הוא 439,460 דולר, והיא החשבת המניה הבודדת היקרה בעולם. ההון של החברה מוערך בסכום אגדי של 248 מיליארד דולר.

וורן באפט ארוחת ערב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד