כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ימים חמים מגיעים, מה החום והזיעה עושים לעורנו?

כולנו מזיעים, חלקנו יותר, חלקנו פחות, אבל התופעה הולכת ומתעצמת בטמפרטורות הגבוהות של הקיץ. העור עלול להיות יותר מגורה, אדמומי, והריח הנוצר עלול לגרום לאי נוחות

ימים חמים מגיעים, מה החום והזיעה עושים לעורנו?
דרמקסול צילום: יח"צ

כולנו מזיעים וזו תופעה טבעית לגמרי. תופעת ההזעה היא למעשה הפרשה של בלוטות הזיעה אשר נמצאות בעור ותפקידן העיקרי הוא לווסת את חום הגוף. הזיעה למעשה מקררת את הגוף וכך מונעת את התחממותו, העלולה במקרים קיצוניים להוביל לקריסת מערכות.

לרוב, המטרד המרכזי הוא לא הזעת היתר, אלא הריח הנלווה, שגורם לירידה ניכרת באיכות החיים, דימוי עצמי נמוך, הימנעות מהשתתפות באירועים חברתיים. למעשה, במצב כזה הבעיה כבר לא רק אסתטית, אלא חברתית.

אז כבר הבנו שהבעיה לא טמונה בזיעה שלכם, אלא בתגובה שהיא יוצרת במגע עם החיידקים שעל הגוף. סבון אנטי-בקטריאלי יכול לסייע להפחית את כמות החיידקים שעל העור, בצורה שתפחית ככל הניתן את הריח הבעייתי.

האם צריכה מרובה של מים מונעת זיעה?

לא, הרעיון הוא ויסות חום. מה שקורה הוא שאנו מזיעים בכל מקרה ועל פני שטח גדול. הזיעה למעשה מתאדה וכל התהליך הזה, של הזיעה והאידוי, הוא חלק מתהליך ויסות החום הפנימי שלנו, אשר מלווה בירידה של טמפרטורת הגוף.

אם אדם מפריש הרבה נוזלים בתהליך הזיעה והאידוי, הגוף צריך להחזיר את הנוזלים הללו, והדרך היא שתייה מרובה. השתייה למעשה הינה חלק בלתי נפרד מתהליך השמירה על הגוף וויסות החום. אנחנו זקוקים לה כדי להימנע מהתייבשות אשר יכולה להיגרם מאיבוד הנוזלים לטובת תהליך ההזעה.

השפעת הבגד

חולצות רגילות, שאינן מנדפות, סופגות את הזיעה עד כדי הירטבות הבגד, תחושת אי נוחות ובמקרים מסוימים אפילו הופעת גרד (השארת הזיעה על שטחים נרחבים של העור יוצרת גירוי).

                                                                                                                            מה עושים?

לשמירה על היגיינה של הגוף ולהקלה מהירה ניתן להשתמש בתרחיץ דרמקסול של ד"ר פישר, המכיל רכיבים אקטיביים לטיפול יסודי ויעיל במיוחד, מתאים לעור הפנים והגוף ומסייע בהרגעת העור ובהפחתת אדמומיות. התרחיץ הינו היפואלרגני, עבר בהצלחה את מבחן סנסטיב המעיד על התאמה במיוחד לעור עדין ורגיש,  Oil Free וללא פראבנים.

ד"ר פישר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד