כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
נחילי ענק בדרך

כך תדעו אילו חופי רחצה בישראל נקיים ממדוזות

רבים צפויים להסתער השבוע על החופים ברחבי הארץ כשעונת הרחצה הרשמית תיפתח ביום שלישי הקרוב | במקביל נחילי ענק של מדוזות בדרך לשטוף את חופי הארץ | לצורך כך הוקם במיוחד אתר 'מדוזות' כדי שאנשים יסייעו אחד לשני וידווחו היכן ניתן לרחוץ בשלווה ללא צריבות 

כך תדעו אילו חופי רחצה בישראל נקיים ממדוזות
אילוסטרציה צילום: Edi Israel/Flash90

ביום שלישי הקרוב תיפתח עונת הרחצה הרשמית, אך לרוחצים הרבים שצפויים להסתער השבוע על החופים ברחבי הארץ, נותרו כשבועיים בלבד להנות מהמים עד שנחילי ענק של מדוזות ישטפו את חופי ישראל ויהפכו את המים למרק צורב.

האקולוג הימי ד"ר דור אנליסט מאוניברסיטת חיפה הסביר בשיחה לאסף גולן מ'ישראל היום' כי "כבר כעת נצפים נחילי ענק של מדוזות בעומק הים, ואני מעריך שהן ייכנסו לחופי הארץ בעוד שבועיים בערך", עוד הסביר דור, כי "זו כניסה הדרגתית, ולכן גם כדי ליהנות יותר מהים שיש לנו, אני ממליץ לכל הרוחצים להתגייס ולסייע לנו ולדווח על הנחילים באתר 'מדוזות בע"מ', זה יעזור לכולם לדעת איפה עוד אפשר להתרחץ בשלווה", הוסיף.

לדבריו, אתר 'מדוזות' הוקם במיוחד כדי שאנשים יסייעו אחד לשני וידווחו. ככה אדם יכול לדעת איפה ניתן לרחוץ בים בלי מדוזות.

"מדובר פחות או יותר בחודש וחצי של שהות שלהן בחופים כאן" מסביר דור, למעשה "כל שנה המדוזות נמצאות פחות או יותר עד סוף יולי ותחילת אוגוסט".

לדבריו, הנחילים אמורים להיות קטנים יותר השנה, מכיוון שהשנה הים קר יותר ובמים קרים המדוזות מתרבות פחות. אולם לפי התצפיות בשטח על נחילי המדוזות בים, לא נראה שינוי בגודל שלהם. "אנחנו לא יכולים למדוד במדויק, אבל בשטח זה נראה שהכמות היא רגילה", סיים האקולוג הימי.

 

 

מדוזות עונת הרחצה חוף ים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד