י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שוב תקלה באיראן

מטוס קרב איראני התרסק עקב תקלת מנוע

חיל האוויר האיראני פרסם, כי מטוס קרב מסוג F-14 Tomcat שנבנה בארה"ב, התרסק והתפוצץ באספהאן עקב תקלה טכנית במנוע אך שני הטייסים שרדו לאחר שצנחו בשלום. הסנקציות האמריקניות מונעות רכישת ציוד וחלקים חדשים

מטוס קרב איראני התרסק עקב תקלת מנוע
מטוס קרב איראני F-14: אילוסטרציה צילום: Iran international

דובר צבא איראן במחוז מרכז אספהאן אמר לסוכנות הידיעות 'תסנים', המזוהה עם משמרות המהפכה של איראן, כי הטייס וטייס המשנה של מטוס מסוג F-14 נחתו עם מצנחים הודות לכסאות הנפלטים ופונו לקבלת טיפול בבית חולים, הטייסים נאלצו לצנוח, לאחר שכשל במנוע גרם לו להתרסק.

המטוס עולה באש לאחר ההתרסקות

על פי סקר של Flight Global בשנת 2019, חיל האוויר האיראני מפעיל כ-24 מטוסי טומאקט F-14, מתוך קבוצה של 79 מטוסי קרב מתוצרת גרומן, עם כנפיים שאיראן רכשה באמצע שנות ה-70 לפני המהפכה האסלאמית. חלקם עדיין בשירות באיראן על ידי אלתור בחלקי חילוף, מכיוון שהסנקציות האמריקניות מונעות רכישת ציוד וחלקים חדשים, בזמן שהצי האמריקני הוציא משירות את הטומקט האחרון שלו ב-2006.

מדובר בתקרית התעופה השנייה באיראן בתוך פחות מחודש. בחודש מאי התרסק מטוס קרב F-7 של חיל האוויר האיראני סמוך לאותה עיר בזמן משימת אימון, והרג את שני טייסי המטוס.

על פי ההערכות, מטוסי ה-F-7 של איראן עוצבו על פי דגם המטוס הסיני צ'נגדו J-7, שגרסת הייצוא מהדור השלישי שלו נקראת F-7 ונחשבת לעותק של המיג ה-21 מהתקופה הסובייטית.

לחיל האוויר של איראן יש מבחר של מטוסים צבאיים מתוצרת רוסיה וארה"ב שאינם נמצאים במצב אופטימלי, שכן עשרות שנים של סנקציות מערביות הקשו על תחזוקת הצי המזדקן.

איראן מטוס קרב תקלה במטוס התרסקות מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד