כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אסון כלכלי

ה"ביידנפלציה" אוכלת את החסכונות של האמריקאים

שני שליש מהאמריקאים אומרים שהאינפלציה תחת ממשלו של הנשיא ביידן אילצה אותם להתחיל להשתמש בכסף מחסכונות כדי לשלם עבור הוצאות יומיומיות | 36% מהאמריקאים הוציאו כסף מחסכונותיהם

   ה"ביידנפלציה" אוכלת את החסכונות של האמריקאים
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

לפי סקר של מגזין פורבס, שני שליש מהאמריקאים אומרים שה"ביידנפלציה" תחת ממשלו של הנשיא ביידן אילצה אותם להתחיל לקחת כסף מחסכונות כדי לשלם עבור צרכים בסיסיים, כך לפי סקר של פורבס. האמריקאים חסכו כ-2.5 טריליון דולר במהלך מגיפת הקורונה, אך מחירים גבוהים יותר לצרכן ושכר יחסי נמוך יותר גרמו ל-36% מהם להוציא כמות קטנה מחסכונותיהם, ל-23% לרוקן באופן משמעותי את חסכונותיהם ול-8% לרוקן לחלוטין. כל מה שיש להם.

האינפלציה פוגעת קשה במיוחד בצעירים, כאשר 42% מהם אמרו, שהם הוציאו חלק ניכר מהחסכונות שלהם. יתרה מכך, שיעור החיסכון האישי באפריל ירד לרמה הנמוכה ביותר מאז 2008, לפי הלשכה לניתוח כלכלי.

בעוד האינפלציה מזנקת לשיא של 40 שנה, רוב האמריקאים אומרים שהנשיא ביידן והממשל שלו לא הצליחו להתמודד עם המשבר הכלכלי, ורבים מטילים את האשמה בתוכנית ההצלה האמריקאית של הממשל בסך 2 טריליון דולר, שכלכלנים הזהירו שתגרום לאינפלציה להרקיע שחקים.

"כולנו משלמים את המחיר על גירוי יתר של הכלכלה הזו במהלך המגיפה והכנסנו יותר מדי כסף לכיסם של אנשים, מה שיצר הרבה מהאינפלציה הזו", אמר היועץ הכלכלי של אובמה לשעבר, סטיב רטנר. "אין ארוחת צהריים חינם, וכולנו נצטרך לשלם את המחיר".

אינפלציה גבוהה מחירי דלק ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד