י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שנה לאחר הבחירות

עיתונאים באיראן מאשימים: ראיסי אכזב את האומה

עיתונים איראנים ציינו את השנה הראשונה לנשיאותו של הנשיא אברהים ראיסי, שמונה לתפקיד על ידי האייתולה חמינאי ב-18 ביוני 2021 בביקורת חריפה על הצוות הכלכלי שלו. "מתוך 37 פקודות רשמיות שהוציא ראיסי, 27 מהן לא בוצעו כלל, 6 בוצעו ועוד 4 ננטשו באמצע ביצוען"

עיתונאים באיראן מאשימים: ראיסי אכזב את האומה
הנשיא אברהים ראיסי צילום: Iran international

רוב כותבי הטורים והפרשנים באיראן, בירכו בסוף השבוע על התפטרותו של שר העבודה חוג'אט עבדולמלקי, אך אמרו ששרים רבים נוספים יצטרכו להתפטר, מנגד כמה פרשנים, כולל המחוקק הרפורמיסטי, נאסר גבאמי, אמרו שהחלפת השרים הנוכחיים בשרים לא יכולה לפתור את הבעיות הכלכליות של איראן. כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

הוא הוסיף שאפילו הכלכלנים הטובים ביותר אינם יכולים להתמודד עם המשבר הכלכלי המתמשך מכיוון שהסיבה הבסיסית לבעיות היא המערכת הפוליטית עצמה. גבאמי טען כי הממשלה הפכה את איראן לתלויה ברוסיה ובסין, והוסיף כי שתי המדינות פשוט דואגות לאינטרסים שלהן.

המחוקק לשעבר, מוחמד רזא ח'באז, שאל: "האם השרים האלה לא מרגישים בושה על כך שהם קיבלו להיות הממונים על משרדי מפתח? על סמך מה ראיסי מינה אותם לשרים? ומה חושבים אלה שהציעו את האנשים האלה?".

ח'באז אמר שהרבה יותר שרים מהקבינט של ראיסי צריכים ללכת. בינתיים, הוא כינה את אותם שרים שהבטיחו ליצור מיליון מקומות עבודה או לבנות מיליון בתים מדי שנה, "שקרנים". עוד שאל: "האם מה שהם עשו לא בזבוז של משאבי המדינה וכבוד האומה?"

היומון הרפורמיסטי החדש 'ארמן אמרוז', פרסם, כי ראיסי נכשל בגדול. "מתוך 37 פקודות רשמיות שהוציא ראיסי, 27 מהן לא בוצעו כלל, 6 בוצעו ועוד 4 ננטשו באמצע ביצוען". עיתונאי נוסף, תחמורס חוסייני כתב במאמר בעיתון אותו הוא מנהל, "בגלל תפקוד הממשלה, הפער בין העם והפקידים התרחב בשנים האחרונות. הממשלה הנוכחית מאשימה את קודמותיה וחברי הממשלה הקודמת מאשימים את הדרך שבה בחירות מתקיימות".

למרות כל זאת, היומון שבבעלות הממשל, 'איראן', כתב שהכל בסדר, ומצטט את ראיסי שאמר: "אין בעיה באיראן שאי אפשר לפתור".

איראן אברהים ראיסי מצב כלכלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד