כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
טראמפ קילל

מהומות הקפיטול: פנס סובר שהאמריקנים הבינו את החלטתו

סגן הנשיא לשעבר מייק פנס טען כי הוא מאמין שהאמריקאים "מבינים" שהוא עשה את הדבר הנכון ב-6 בינואר 2021, בכך שסירב לבטל את ספירת הבחירות למרות הלחץ הגובר לעשות זאת מצד הנשיא דאז דונלד טראמפ. הוא שוקל להתמודד במרוץ למפלגה הרפובליקנית ב-2024

מהומות הקפיטול: פנס סובר שהאמריקנים הבינו את החלטתו
המפגינים בגבעת הקפיטול צילום: צילום מסך

מייק פנס אומר שהאמריקאים 'מבינים' שהוא מילא את חובתו ב-6 בינואר, סגן הנשיא לשעבר היה ידידו של הנשיא לשעבר אך מאז הם לא ממש מדברים אחד עם השני, אלא בעיקר מתקשרים דרך התקשורת. "בסופו של דבר, אני מאמין שרוב האמריקנים מבינים שעשינו את חובתנו באותו יום על פי החוקה והחוקים של המדינה הזו", אמר פנס ל'וול סטריט ג'ורנל'.

הוועדה הנבחרת של בית הנבחרים לחקירת מהומות הקפיטול ב-2021 קיימה ביום חמישי האחרון את הדיון השלישי שלה על התפקידים שמילאו טראמפ ופנס באותו יום, הדיון תפס את מרכז הבמה וכלל עדויות שהראו כי סגן הנשיא לשעבר נאלץ לחפש מחסה במשך יותר מארבע שעות, כאשר המתפרעים השתוללו ברחבי הבניין וצעקו, "תלו את מייק פנס".

פנס, בן ה-63, לא צפה בשימוע, הוא היה באוהיו בקמפיין למען המושל מייק דה וויין וחבר קונגרס רפובליקני - חלק ממאמץ מתואם בקפידה לחזור לזירה הפוליטית הלאומית כשהוא שוקל את התמודדותו לנשיאות ב-2024, כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל. בדיון בבית הנבחרים התברר כי לנשיא לשעבר היה שיחת טלפון סוערת מהחדר הסגלגל אל מייק פנס בבוקר ה-6 בינואר, טראמפ באותה שיחה כינה אותו כ"טמבל" והוסיף עוד מילה מגונה.

"השיחה הייתה די סוערת", אמרה איוונקה טראמפ בתצהיר מצולם שהוצג בשימוע. "זה היה טון שונה ממה ששמעתי אותו מדבר עם סגן הנשיא בעבר".

בזמן שההמון הסתער על הקפיטול, גבר על השוטרים ושלח מחוקקים לחפש מחסה, טראמפ פרסם הודעה בטוויטר: "למייק פנס אין את האומץ לעשות מה שהיה צריך לעשות כדי להגן על המדינה שלנו". וכך, אל מול האיום הממשמש ובא, לקח השירות החשאי את פנס ומשפחתו למקום מאובטח בקפיטול, שם הוא שהה במשך ארבע וחצי שעות, כאשר מתפרעים הגיעו עד למרחק של כמה מטרים ממנו. ‏אך הם לא ידעו שפנס נמצא שם. למעשה, מאז ועד היום הוא וטראמפ לא דיברו כבר שנה.

"בכל מקום שאני הולך ברחבי המדינה, אני יכול לומר לך, העם האמריקני כואב", אמר פנס ל'וול סטריט ג'ורנל'. "האינפלציה היא בשיא של 40 שנה, 5 דולר לגלון דלק, המשבר בגבול שלנו שראיתי ממקור ראשון, גל פשע משפיע על הערים שלנו. זו אחת הסיבות שאני כל כך נחוש לצאת לתמוך במועמדים לבית, לסנאט ולמושלים".

הוא אמר שהוא יחליט אם לרוץ לבית הלבן בתחילת 2023, החלטה שתבוא על סמך דיונים עם חברים אך גם על כוונותיו של טראמפ ב-2024.

דונלד טראמפ מייק פנס מהומות הקפיטול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד