י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לא יהסס להתקשר

יועצו של זלנסקי משבח את האוליגרך הרוסי: "הציל חיים"

האוליגרך היהודי הרוסי רומן אברמוביץ' "ניהל משא ומתן על מסדרונות הומניטריים ממריופול והציל את חייהם של אזרחים אוקראינים" כך אמר פקיד בכיר בקייב | ייתכן שאברמוביץ' יתבקש להקים מסדרון הומניטרי נוסף, מחוץ למפעל הכימיקלים "אזוט" במזרח אוקראינה

יועצו של זלנסקי משבח את האוליגרך הרוסי: "הציל חיים"
רומן אברמוביץ' צילום: צילום מסך סקיי ניוז

רומן אברמוביץ' הציל את חייהם של אזרחים אוקראינים על ידי משא ומתן על מסדרונות הומניטריים ממריופול וערים נצורות אחרות, כך אמר גורם רשמי ל'דיילי מייל'.

דיוויד ארחמיה, חבר פרלמנט אוקראיני ומנהל המשא ומתן הראשי של אוקראינה, אמר את הדברים על האוליגרך הרוסי והבעלים לשעבר של מועדון הכדורגל צ'לסי במהלך ראיון עם תחנת השידור האמריקאי Voice of America.

לדבריו, "רוב ההסכמות הושגו דרכו, הוא עשה עבודה טובה לגבי מסדרונות הומניטריים ממריופול, ברדיאנסק, זפוריז'יה, אבל לא יכול היה לעזור במסדרונות מבוצ'ה ומקארוב, מצפון אזורי קייב וצ'רניהיב". אברמוביץ' קיבל את הבקשה האוקראינית לסייע במשא ומתן על סיום הפלישה הרוסית לאוקראינה במרץ, אולם הוא סבל מהרעלה.

כזכור, כוחות רוסים כיוונו את כוח האש שלהם למזרח ודרום אוקראינה בשבועות האחרונים מאז נכשלו בניסיון לכבוש את הבירה קייב לאחר הפלישה ב-24 בפברואר. הלחימה הקשה ביותר נמשכת במזרח דונבאס התעשייתי, כאשר קרבות משתוללים בכפרים מחוץ לעיר סברודונייצק, שרוסיה מנסה לכבוש במשך שבועות.

ארחמיה הוסיף כי ייתכן שאברמוביץ' יתבקש להקים מסדרון הומניטרי מחוץ למפעל הכימיקלים "אזוט" במזרח אוקראינה, שבו 568 אזרחים, בהם 38 ילדים, מסתתרים בבונקרים. הוא אמר: "ברגע שתצוץ ההזדמנות, אני בהחלט אתקשר לאברמוביץ כדי להגן על האינטרסים האוקראינים".

הפרסום על כך מגיע על רקע דברי הגנרל הבכיר של צבא בריטניה שאמר לחייליו להתכונן "להילחם ולהכות את צבאות פוטין במלחמת יבשה אירופית'.

הגנרל סר פטריק סנדרס, שקיבל את הפיקוד הכללי על הצבא הבריטי בסוף השבוע, הזהיר את החיילים "אנחנו הדור שחייב להכין את הצבא להילחם באירופה שוב", שכן הפלישה של רוסיה לאוקראינה מערערת את היציבות העולמית. "זאת החובה הייחודית שלי להפוך את הצבא שלנו לקטלני ויעיל ככל שהוא יכול להיות. ההזדמנות היא שלנו וזה הזמן לנצל".

רומן אברומוביץ מלחמת אוקראינה רוסיה מריופול ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד