י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
טביעת אצבע איראנית

הערכה במערכת הביטחון: מתקפת סייבר הפעילה את האזעקות בירושלים

במערכת הביטחון מעריכים הבוקר כי פצחנים איראנים הם אלה שהצליחו להפעיל אמש את האזעקות שנשמעו בשכונות העיר ירושלים וגרמו לבהלה - באמצעות מתקפת סייבר | מערך הסייבר הלאומי הנחה את הרשויות המקומיות לנקוט אמצעי הגנה מהירים ולמנוע מתקפה דומה

הערכה במערכת הביטחון: מתקפת סייבר הפעילה את האזעקות בירושלים
אילוסטרציה צילום: pixabay

מתקפת סייבר איראנית - היא זו שגרמה להפעלת האזעקות שנשמעו אתמול (ראשון) בכמה שכונות בירושלים ובאילת, כך חושדים במערכת הביטחון. האזעקות שהופעלו במפתיע גרמו לבהלה רבה בקרב התושבים.

לפי הערכות במערך הסייבר הלאומי האקרים איראנים עומדים מאחורי המתקפה. בפיקוד העורף הבהירו בנוגע לחשד למתקפה כי מדובר במערכות כריזה אזרחיות שהותקפו ולא בצופרים של פיקוד העורף: "מערך הסייבר הלאומי הנחה את הרשויות המקומיות לנקוט אמצעי הגנה מהירים על מערכות כריזה מקומיות. זאת, לאור חשד לאירוע סייבר בממשק של מערכת כריזה לעיריות אשר הביא להפעלת הכריזה במספר קטן של נקודות בערים אילת וירושלים"

המתקפה מתרחשת ברקע המתיחות מול איראן, והחשש מפני פיגועים נגד ישראלים בטורקיה, בעקבות חיסול המדענים האירנים שיוחסו לישראל, ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס לכך אמש בפתח ישיבת הממשלה ואמר: "בימים אלו, אנו עדים לניסיונות איראנים לפגוע בישראלים ביעדים שונים בחו"ל"

"זרועות הביטחון של מדינת ישראל פועלות כדי לסכל ניסיונות פיגוע בטרם יציאתם לפועל. נמשיך לפגוע בשולחי המחבלים ובשולחי שולחיהם. הכלל החדש שלנו הוא: מי ששולח - משלם", הוסיף בנט.

לצד זאת, פנינו לאזרחי ישראל באזהרה להימנע בעת הזו מלטוס לטורקיה אם זה לא הכרחי, בדגש מיוחד על איסטנבול. הסכנה שם עדיין גבוהה. אני קורא לאזרחי ישראל לגלות אחריות אישית ולשמור על ביטחונם.

אזעקות מתקפת האקרים איראן ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד