א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הפסיד בענק

מקרון עומד בפני קשיים אחרי תבוסה פרלמנטרית קשה

נשיא צרפת עומד בפני מאבק על העברת הרפורמות שהבטיח בנושאי פנסיה, חינוך והטבות לעובדים, לאחר שיריבים מהשמאל הקיצוני והימין הקיצוני רושמים הישגים היסטוריים. מקרון לא יוכל להעביר חוקים ללא שיתוף פעולה עם מי מהצדדים

מקרון עומד בפני קשיים אחרי תבוסה פרלמנטרית קשה
מקרון עם תומכים צילום: דוברות נשיא צרפת

עמנואל מקרון עומד בפני 5 שנים של קשיים, אחרי תבוסה פרלמנטרית מדהימה. נשיא צרפת עומד בפני מאבק על העברת הרפורמות שהובטחו בעיקר בנושאי פנסיות, נשיא צרפת עמנואל מקרון עומד להתמודד עם חמש שנים סוערות של מבוי סתום, לאחר שהפסיד ביום ראשון מושבים רבים, שבועות ספורים לאחר שנבחר מחדש כנשיא.

הבוחרים הראו תמיכה מאסיבית בימין הקיצוני, כמו גם בקואליציית השמאל הקיצוני ושללו ממקרון רוב שלטוני. על פי התוצאות הסופיות, הקואליציה של מקרון זכתה ב-245 מושבים, לעומת 131 מושבים עבור קואליציה בראשות השמאל הקיצוני ז'אן-לוק מלנשון, בעוד האיחוד הלאומי של מרין לה פן הימנית קיצונית סיימה עם 89 מושבים.

כדי להעביר חוקים, מקרון יאלץ לשתף פעולה עם אויבים פוליטיים. באפריל האחרון זכה מקרון בקדנציה שנייה עם 59% מהקולות, לעומת 41% ללה פן. מלנשון, שסיים שלישי, האשים את מקרון בכך שנבחר כברירת מחדל ונשבע להילחם בו בבחירות לפרלמנט.

במצב חסר תקדים שלא נראה בצרפת מאז שנות ה-80, לנשיא צרפת מכהן יהיה רוב יחסי, כלומר יש לו את הקבוצה הגדולה ביותר בפרלמנט, אבל הרבה מתחת לסף של 289 מושבים הדרושים לרוב שלטוני. תוצאות סופיות מראות שהוא זכה רק ב-238 מושבים, ירידה מ-345 בפרלמנט היוצא.

התוצאות קובעות למעשה שהפרלמנט יהיה משותק, ומקרון יתקשה להעביר חקיקה כלשהי, כולל תוכניותיו השנויות במחלוקת לרפורמה במערכת הפנסיה היקרה של צרפת.

צרפת עמנואל מקרון מרין לה פן בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד