ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
עיתוי רגיש

הריסת בית המחבל תיעצר עקב ביקור ביידן

צה"ל עצר את המבצע שתוכנן להיום, להריסת ביתו של אחד משני המחבלים שרצחו באפריל האחרון מאבטח בכניסה לאריאל. ההחלטה התקבלה במסגרת המדיניות להרגיע את השטח לפני ביקור נשיא ארה"ב באמצע החודש הבא

זירת הפיגוע באריאל
זירת הפיגוע באריאל צילום: פלאש 90

שר הביטחון הורה לצה"ל לעצור את המבצע שתוכנן להיום (שני) להריסת ביתו של אחד משני המחבלים שרצחו באפריל מאבטח בכניסה לאריאל. ההחלטה התקבלה במסגרת המדיניות להרגיע את השטח לפני ביקור נשיא ארה"ב באמצע החודש הבא. כך דווח יוסי יהושוע ל-ynet ו"ידיעות אחרונות".

כזכור התביעה הצבאית הגישה כתבי אישום חמורים נגד שני פלסטינים בגין עבירה של גרימת מוות בכוונה (המקבילה באיו"ש לעבירת הרצח), בגין רציחתו של ויצ׳סלאב גולב הי"ד, וניסיון רציחת אזרחית ישראלית נוספת, בפיגוע בצומת הכניסה לאריאל שבשומרון. ביום 29 באפריל הגיע המחבל יחד עם חבר נוסף לעמדת השמירה באריאל בעודם מצויידים בשני כלי נשק מסוג קרלו וירו מספר כדורים לעבר ויצ׳סלאב גולב הי"ד ולעבר ארוסתו, במטרה לגרום למותם.

לדברי מקורות ביטחוניים, הדרג המדיני הנחה "להתאים את הפעילות המבצעית לקראת ביקור ביידן". כך דווח ב-Ynet, במסגרת ההנחיה הזו, לא צפויה הריסת בתי מחבלים עד הביקור. לצד זאת, מדגישים גורמי הביטחון כי הפעילויות הסיכוליות ימשכו, כולל בגזרת ג'נין, כפי שראינו בשבוע שעבר.

הלילה היו אמורים כוחות צה"ל להיכנס לכפר ולהרוס את ביתו של אחד מהם, אולם הצבא קיבל הנחיה לעצור. ההחלטה הזו מתווספת לעצירת הריסת בית המחבל שביצע באפריל את הפיגוע בדיזנגוף בתל אביב שבו נרצחו שלושה אזרחים, שעתיים לפני יציאת הכוחות לשטח.

אריאל פיגוע ג'ו ביידן בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד