י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חידת אורבך

החוק לפיזור הכנסת נמצא על סדר היום אך לא יעלה להצבעה

באופוזיציה מנסים למצוא את שעת הכושר להעלות את ההצעה לפיזור הכנסת | ייתכן וכבר השבוע יעלו את ההצעה לסדר היום, אך למעשה העיניים נשואות לח"כ אורבך שעדיין לא הבהיר כיצד ינהג בתום שבוע להצהרה כי לא ייתן את קולו לפיזור הכנסת לזמן קצוב בלבד | סדר יום פוליטי

החוק לפיזור הכנסת נמצא על סדר היום אך לא יעלה להצבעה
משכן הכנסת צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

באופוזיציה מתכוונים להשאיר את האפשרות להצביע עוד השבוע על פיזור הכנסת ויעלו את ההצעה לסדר היום, עם אפשרות למשוך את ההצעה באם יראו כי אין לכך את הרוב הדרוש.

למרות שהודיע לפני שבוע כי סיים את דרכו בקואליציה, חבר הכנסת ניר אורבך עדיין לא החליט מתי להמשיך לצעד הבא ולפעול לפרק את הקואליציה בין היתר ע"י הצבעה על הקדמת הבחירות.

בלשכת אורבך אומרים כי הוא מתמקד כעת בניסיון להביא להקמת ממשלת ימין חלופית עוד בכנסת הנוכחית ולהימנע מבחירות מיותרות, אך מנגד בליכוד מעדיפים בחירות ובכל מקרה אומרים כי הדרך להביא לממשלה חלופית היא על ידי הצבעה בקריאה טרומית על פיזור הכנסת.

הערכה היא כי החוק לפיזור הכנסת לא יעלה להצבעה קודם ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל, ביקור המתוכנן להתקיים בעוד שלושה שבועות, וגם לאחר הביקור ייתכן וימתינו עד לחגי תשרי עם החזרה למושב החורף של הכנסת.

במידה ויעלו את החוק להצבעה השבוע, לא ברור כיצד ינהג ניר אורבך אחרי שבשבוע שעבר הצהיר כי במשך שבוע לא ייתן את ידו לפיזור הכנסת, אך כעת בתום השבוע האם יאפשר אורבך את העברת החוק בתמיכה או בהימנעות או שמא ייתן את קולו לאינטרס הקואליציוני ויפיל את ההצעה בהצבעה נגד פיזור הכנסת.

פיזור הכנסת אופוזיציה ניר אורבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד