ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בהוראת המפקח על הבנקים

לא יודעים מה קורה בעו"ש? בקרוב הבנקים יחויבו לעשות לכם סדר

החל מתחילת השנה הבאה יחויבו הבנקים להרחיב את המידע המוצג על העברות כספים המתבצעות דרך האפליקציות התשלום והעברת כספים | כל העברה תוצג עם שם המבצע, המקבל, מועד ביצוע העסקה ופרטים נוספים שנרשמו בעת התשלום

לא יודעים מה קורה בעו"ש? בקרוב הבנקים יחויבו לעשות לכם סדר
סניף בנק הפועלים צילום: מיטל כהן, פלאש 90

הפיקוח על הבנקים פרסם הוראה חדשה בנושא שירותי תשלום מתקדמים על רקע הגידול בהיקפי השימוש של לקוחות באפליקציות תשלום דיגיטליות. בהוראה נקבעו כללים שיחולו על התאגידים הבנקאיים לעניין אופן הצגת המידע ללקוחות אודות פעולות תשלום המבוצעות באפליקציות תשלום, במטרה לאפשר ללקוחות לשפר את המעקב אחר תנועות בחשבונותיהם. 

ההוראה, שתיכנס לתוקף בשנה הבאה, תחייב את התאגידים הבנקאיים להרחיב את המידע המוצג ללקוחות על הפעולות שבוצעו באפליקציות תשלומים, בין אם הפעולות בוצעו באפליקציות המנוהלות על ידי תאגיד בנקאי ובין אם באפליקציות תשלום אחרות, והיא צפויה להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2023.

בהתאם להוראה, התאגידים הבנקאיים ירחיבו את הגילוי הניתן ללקוחות אודות תשלומים שביצע הלקוח או העברות שבוצעו לטובתו באמצעות אפליקציות התשלום, כך שיוצגו ללקוח פרטי המידע הבאים:

  • שמה של אפליקציית התשלום בה בוצעה פעולת התשלום.
  • שם הגורם המשלם או המוטב מולו ביצע הלקוח את פעולת התשלום.
  • תאריך ביצוע הפעולה וסכומה.
  • מטרת ביצוע פעולת התשלום, ככל שפירט אותה הלקוח אגב הפעולה, תוצג בחשבונות העו"ש של הלקוחות.

זו לא הפעם הראשונה השנה שבנק ישראל מבקש לשנות את הנהלים באפליקציות התשלומים. על פי בנק ישראל, אפליקציית ביט של בנק פועלים הפכה לגורם דומיננטי מדי בשוק אפליקציות התשלומים. על כן האפשרות שלקוח יוכל להעביר כסף באמצעות אפליקציה של ביט גם לאדם שמשתמש באפליקציה של המתחרים, כמו פייבוקס, תחליש את ביט ותעודד את התחרות.

במקביל, הפיקוח על מערכות התשלומים בבנק ישראל הודיע, כי יאפשר לגופים אשר אינם עוסקים בפעילות צולבת גישה ישירה למערכת כרטיסי חיוב של חברת שב"א. מדובר בגופים המתפעלים מועדוני צרכנות אשר פועלים במודל שבו גוף אחד פועל הן בצד ההנפקה והן בצד הסליקה. גופים אלו מתפעלים מועדון לקוחות סגור ומבצעים גם את הנפקת הכרטיס ללקוח וגם את פעולת הסליקה וההתחשבנות מול בתי העסק המכבדים את הכרטיס.

המפקח על הבנקים, יאיר אבידן מסר: "ההוראה החדשה מרחיבה ומשפרת את הגילוי הניתן ללקוחות אודות תשלומים המבוצעים באפליקציות תשלום, מגבירה את השקיפות ואת זמינות המידע ללקוחות, ומחזקת את יכולת הבקרה שלהם אודות פעולות המתבצעות בחשבונותיהם​.

לקוחות בנקים בישראל העברת כספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד