כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ידה הארוכה של ישראל?

בכיר איראני מודה: "מעשה חבלה התרחש במתקן בפרצ'ין"

איראן הודתה כי בוצע תקיפה לפני כחודש במתקן הגרעיני בפרצ'ין וכתוצאה מכך בכיר איראני נהרג. המתקן נמצא במזרח טהראן והוא אחד המתחמים הצבאיים החשובים ביותר של הרפובליקה האסלאמית

בכיר איראני מודה: "מעשה חבלה התרחש במתקן בפרצ'ין"
טיל אילוסטרציה צילום: Pixabay

מפקד אוניברסיטת על שם האימאם חוסיין של משמרות המהפכה אישר היום (שני), כי מותו של מהנדס באתר הצבאי בפרצ'ין הייתה "תקרית הקשורה לחבלה תעשייתית". סוכנות הידיעות 'תסנים' הביא את דבריו: "היינו עדים לחבלה תעשייתית במעבדות של כוחות המזוינים ונעשו מאמצים להשמיד את ציוד המעבדה המתקדם שלנו".

עוד אמר, "קווי הייצור שלנו היו תחת חבלה תעשייתית", בהתייחסו למותו של עובד משרד הביטחון בפרצ'ין. לדבריו, "השהיד של משרד הביטחון עצמו לא היה על הכוונת אלא נפגע מחבלה תעשייתית".

כזכור ב-25 ביוני דיווחו כלי תקשורת באיראן על "תאונה" במתקן המזוהה עם משרד הביטחון, ואמרו כי באירוע נהרג מהנדס צעיר ועוד אחד נפצע.

הבסיס, הממוקם דרומית-מערבית לטהראן, משמש לייצור טילים, תחמושת וחומרי נפץ, ובמערב סבורים כי נערכים בו ניסויים סודיים הקשורים לפיתוח נשק גרעיני. לפי משרד ההגנה, התאונה אירעה באחת מיחידות המחקר שלו, והמהנדס איחסאן גאד בייגי נהרג בתקרית. במשך שנים איראן מנעה מפקחי סבא"א לבקר במתקן - ובעבר כבר אירעו בו פיצוצים מסתוריים.

איראן משמרות המהפכה תקיפה אווירית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד