כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בשווי חצי מיליון דולר

עיתונאי רוסי מוכר את פרס נובל לשלום למען ילדים אוקראינים

דמיטרי מוראטוב, עיתונאי רוסי, מוכר את מדליית פרס נובל לשלום שלו. ההכנסות יועברו ישירות ליוניצ'ף סוכנות הסעד לילדים של האו"ם, שמסייעת לילדים שנעקרו בעקבות המלחמה באוקראינה

עיתונאי רוסי מוכר את פרס נובל לשלום למען ילדים אוקראינים
מדליית פרס נובל צילום: heritage auctions

העיתונאי הרוסי, דמיטרי מוראטוב, מוכר את פרס נובל לשלום שלו למען ילדים אוקראינים. הפרס, מדליית הזהב, הוענקה לו באוקטובר 2021, לאחר שסייע לייסד את העיתון הרוסי העצמאי "נובאיה גאזטה" והיה העורך הראשי עד שנסגר במרץ האחרון, בעקבות איום מצד הקרמלין על עיתונאים שפרסמו תוכן שלא מלא חן בעיני הקרמלין בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה.

זה היה הרעיון של מוראטוב למכור את הפרס שלו במכירה פומבית, לאחר שכבר הודיע ​​שהוא תורם את הפרס הנלווה של 500,000 דולר במזומן לצדקה. הרעיון של התרומה, הוא אמר, "הוא לתת לילדים הפליטים הזדמנות לעתיד". בראיון לסוכנות הידיעות AP הוא אמר, כי הוא מודאג במיוחד מילדים שהתייתמו בגלל המלחמה באוקראינה.

"אנחנו רוצים להחזיר את העתיד שלהם", אמר לאתר heritage auctions. "זה צריך להיות כדוגמה כדי שאנשים ימכרו את רכושם היקר במכירה פומבית כדי לעזור לאוקראינים". מוראטוב חלק את פרס נובל לשלום בשנה שעברה עם העיתונאית מריה רסה מהפיליפינים.

שני העיתונאים, שקיבלו כל אחד את המדליות שלו, זכו לכבוד על שמירה על חופש הביטוי במדינותיהם, למרות שהותקפו על ידי ממשלותיהם וקיבלו איומי מוות.

מוראטוב מתח ביקורת רבה על סיפוח קרים של רוסיה ב-2014 והמלחמה בפברואר, שגרמה לכמעט 5 מיליון אוקראינים לברוח למדינות אחרות, מה שיצר את המשבר ההומניטרי הגדול ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה.

עיתונאים עצמאיים ברוסיה נרדפו על ידי הקרמלין, מאז עליית פוטין לשלטון לפני יותר משני עשורים, נהרגו קרוב ל-24 עיתונאים, כולל לפחות ארבעה שעבדו בעיתון של מוראטוב. באפריל האחרון אמר מוראטוב שהוא הותקף בצבע אדום בזמן שהיה על רכבת רוסית. מוראטוב עזב את רוסיה למערב אירופה ביום חמישי האחרון.

מדליה פרס נובל מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד