י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מתמודדת עם התפרצות

תעלומת בצפון קוריאה: נגועים ב'מחלת קיבה' הוכנסו לסגר

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און הורה להטיל סגר כדי לנסות ולהכיל את המחלה החדשה, מחלת מעיים. כמה מומחי בריאות חושבים שהמחלה יכולה להיות כולרה או טיפוס. מערכת הבריאות של צפון קוריאה חלשה, וללא חיסונים כמעט, מאחר והמנהיג לא סומך על חיסונים מהמערב

אזרחים בצפון קוריאה: אילוסטרציה
אזרחים בצפון קוריאה: אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש 90

צפון קוריאה הודיעה כי היא מתמודדת עם התפרצות של מחלת קיבה לא מזוהה, זמן קצר לאחר שפיונגיאנג הודתה כי היא נאבקת במקרי קורונה בלתי פוסקים. לפי הדיווחים בתקשורת הממסדית, המנהיג קים ג'ונג און הורה להטיל סגר כדי לנסות ולהכיל את המחלה החדשה, שכמה מומחי בריאות חושבים שיכולה להיות כולרה או טיפוס.

הרודן אמר ביום רביעי (15 ביוני) כי הוא שלח תרופות לאזורים הפגועים כדי לעזור לאלו הנאבקים ב"מגיפה החריפה" הזו. סוכנות התקשורת הממלכתית של צפון קוריאה KCNA דיווחה: "המזכיר הכללי המכובד קים ג'ונג און שלח תרופות שהוכנו על ידי משפחתו לעיר האאג'ו, מחוז דרום הוואנגאה. קים הדגיש את הצורך להכיל את המגיפה במועד המוקדם ביותר, על ידי נקיטת צעד מסודר להכניס לסגר את המקרים החשודים כדי לבלום את התפשטותה באופן יסודי".

כלי התקשורת הממלכתיים דיווחו כי אנשים החלו לבכות ולצעוק "חיים ארוכים, חבר קים ג'ונג-און" לאחר קבלת התרופה מהמנהיג שלהם. מחלות מעיים פוגעות במערכת העיכול ולרוב נדבקות ממזון או מים מזוהמים – הן עלולות להתפשט גם מאדם לאדם. גורמים בצפון קוריאה החלו בחיטוי שפכים ושאר חומרי פסולת, סוכנות הידיעות KCNA הוסיפה כי ישנם סגרים במקומות שונים, כך דווח 'הסאן'.

בחודש שעבר הכריזה צפון קוריאה על מצב חירום לאחר שחשפה כי מיליוני אזרחיה חווים "חום", שלדעת מומחי בריאות עולמיים הם נגיף הקורונה. המשטר התייחס להתפרצות החום כ"מצב חירום לאומי חמור ביותר" והטיל סגר כלל ארצי כדי לנסות ולהפסיק את התפשטות הנגיף

יותר מ-26,000 מקרים של חום דווחו ביום חמישי (16 ביוני), כאשר מספר החולים הכולל שנרשם ברחבי הארץ מאז סוף אפריל התקרב ל-4.56 מיליון.

צפון קוריאה קורונה מעיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד