כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
האזעקות בבירה

באיראן טוענים: 30,000 ישראלים רצו למקלטים

לטענת התקשורת האיראנית, אזעקה של 50 דקות בחמש ערים מרכזיות בישראל, גרמה לעשרות אלפים להיכנס למקלטים. לטענת האיראנים, האזעקה שנשמעה "באמצע הלילה, גרמה לבהלה בקרב התושבים, והניסה עשרות אלפים למקלטים"

באיראן טוענים: 30,000 ישראלים רצו למקלטים
אילוסטרציה צילום: pixabay

סוכנות הידיעות 'תסנים' האיראנית המזוהה עם משמרות המהפכה האיראנית, דיווחה כי "מאז אתמול בלילה, בחמש ערים ציוניות גדולות נשמעו סירנות במשך 50 דקות, ובעיר אחת לבדה נכנסו למקלט 30,000 איש".

עוד דווח, כי "הציונים הולכים למקלטים בכל פעם באשליה שאיראן או קבוצות התנגדות אחרות מנסות לשגר טיל". הסוכנות דיווחה עוד, כי "מלבד ירושלים 'הכבושה', נשמעו סירנות בערים נוספות, בהן אילת, חולון, אשקלון ואשדוד".

לטענת האיראנים, "הנושא החשוב ביותר לפקידים ולתושבי השטחים הוא איזה צליל צפירה הוא אמיתי, והאם הם צריכים ללכת למקלטים, ואיזה לא אמיתי? זה גרם לבלבול מוזר בקרבם".

כזכור מתקפת סייבר איראנית - היא זו שגרמה להפעלת האזעקות שנשמעו אתמול (ראשון) בכמה שכונות בירושלים ובאילת, כך חושדים במערכת הביטחון. האזעקות שהופעלו במפתיע גרמו לבהלה רבה בקרב התושבים. לפי הערכות במערך הסייבר הלאומי האקרים איראנים עומדים מאחורי המתקפה.

בפיקוד העורף הבהירו בנוגע לחשד למתקפה כי מדובר במערכות כריזה אזרחיות שהותקפו ולא בצופרים של פיקוד העורף: "מערך הסייבר הלאומי הנחה את הרשויות המקומיות לנקוט אמצעי הגנה מהירים על מערכות כריזה מקומיות. זאת, לאור חשד לאירוע סייבר בממשק של מערכת כריזה לעיריות אשר הביא להפעלת הכריזה במספר קטן של נקודות בערים אילת וירושלים".

מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, יורם הכהן, על החשד לתקיפת סייבר שהובילה לאזעקות בירושלים ואילת: "נראה שהמתקפה לא פגעה בתשתית המוגדרת בישראל כקריטית. יחד עם זאת, שוב התברר עד כמה פגיעה במערכות אזרחיות, פשוטות יחסית, משבשת את חייהם של האזרחים והאזרחיות בישראל. ישנו פער לא מבוטל בין יכולות הגנת הסייבר המצוינות של מדינת ישראל על תשתיות שהיא מגדירה כקריטיות לבין ההגנה הלוקה בחסר בהגנה על תשתיות אזרחיות אחרות. המתקפה הזאת היא לא הראשונה שמחדדת את הפער הזה- די להיזכר בפרשת הפריצה לאתר אטרף שפגעה בפרטיותם של ישראלים רבים. נדרשת הגברת מודעות ונדרש יישום אמצעי הגנת סייבר בכלל המשק".

איראן סייבר אזעקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד