כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נולדו תאומים? לא חייבים לקנות 'כפול'

מזל טוב כפול: נולדו לכם תאומים • חשבתם שההוצאות אמורות להיות כפולות? שחייבים לרכוש הכול 'בזוגות'? • לאוהד גולוב, מבעלי 'בייבי סתיו', כמה עצות חיוניות

נולדו תאומים? לא חייבים לקנות 'כפול'

האם 1+1 הם בהכרח 2 כאשר מדובר בתינוקות? בהחלט לא.

"זוגות שממתינים ללידת תאומים לא חייבים להוציא הוצאה כפולה על חבילת הלידה, במיוחד בתקופה שבה נדרשים חיסכון ואחריות כלכלית. למשפחה המתרחבת ימתינו הוצאות רבות בהמשך הדרך ומוטב כבר בצעדים הראשונים לתכנן את ההוצאות בקפידה", אומר אוהד, מבעלי 'בייבי סתיו'.

באמתחתו של אוהד כמה עצות חשובות: איך לתכנן את הרכישות המשמעותיות, מה כדאי וצריך לקנות לפני הלידה ועם מה אפשר להמתין מספר חודשים?

• סלקלים – חייבים שני סלקלים, אחד לכל תינוק. בלעדיהם לא תוכלו לצאת מבית החולים ולנסוע ברכב. מומלץ לבחור בסלקל שיהיה קל במשקל. יש לזכור שמדובר בשני ילדים שהולכים וגדלים והמשקל הכולל שלהם יהיה כבד בהמשך.

• עגלות - יש אינסוף עגלות תאומים. הנקודה הקריטית שאותה למדו זוגות רבים על בשרם היא הרוחב. במקומות רבים רוחב המעלית הוא 70 ס"מ בלבד ומי שמגיע עם עגלה רחבה יותר צריך להוציא את התינוקות,להחזיק אותם בידיים ולקפל את העגלה, להסחב עם כולם במעלית ואחר-כך לפתוח שוב. יש עגלות ברוחב של 63 ס"מ בלבד, שנכנסות לרוב המכריע של המעליות ללא קושי.

כדאי לתכנן מראש איפה ישן התינוק ולבחון את החלופות גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה תפעולית. יש שלוש חלופות עיקריות:

• עריסה - יש מקומות רבים שמשכירים עריסות תינוק, או לחלופין אפשר לרכוש עריסה חדשה. עריסה מיועדת למקום הלינה של התינוק לתקופה של עד 4 חודשים, למי שאיננו יודע עדיין, העריסה קטנה מתינוק ונותנת לו תחושה סגורה ומוגנת כמו הרחם. גם אם השכרתם עריסה, ההמלצה היא לרכוש מזרון חדש. (יש שלושה דברים שלא מעבירים מיד ליד: קסדה של אופנוע, סלקל לתינוק ומזרון).

• שינה באמבטיה של העגלה - במידה ורכשתם עגלת תאומים או עגלה בכלל ביחד עם אמבטיה, יש אפשרות בארבעת החודשים הראשונים בנוסף לטייל עם התינוק בעגלה, גם לתת לו לישון בעריסה שלה. העריסה נוחה ומפנקת לרוב.

• מיטת תינוק - ברוב המקרים אנחנו מעבירים את התינוק למיטת תינוק בגיל ארבעה חודשים, אך אין מן הנמנע להתחיל לתת לו לישון שם כבר בהתחלה. מדובר באופציה פחות מומלצת מכיוון שהיא גדולה יותר ומשרה פחות תחושת ביטחון לתינוק מאשר העריסה. אנחנו מדגישים כי כבר בהתחלה התינוק רגיל להיות ברחם, במקום סגור ולכן תחושת הפתיחות הזאת פחות מומלצת עבורו. אנחנו ממליצים לא לרוץ לרכוש מהיום הראשון את המיטות, כך שתוכלו לחסוך כבר בקנייה הגדולה.

• בחירת המזרון – המזרון הוא הדבר החשוב ביותר בכל הקשור לשנת לילה. הוא חייב להיות עם אישור מכון התקנים. אנחנו ממליצים לבחור במזרן עם דרגות קושי שונות, ריפוד יורד לכביסה וציפוי שעוונית מתחתיו.

• שידת החתלה – כמובן שאין צורך בשתי שידות ושידה אחת מספיקה לנו. מה שחשוב לדעת על שידת ההחתלה, זה קודם כל ששידה מגיעה מורכבת. כלומר, השידות לרוב נוטות להיות בעלי גובה ועומק די זהים, אך רוחב השידה משתנה משידות של 77 ס"מ ועד 135 ס"מ ואולי אף יותר. כשאנחנו רוכשים שידה, עלינו לחשוב על הרבה מאוד דברים מלבד איך היא תראה בחדר. עלינו לחשוב למשל על איך להעביר אותה, האם יש סיבובים בבית, האם יש מסדרון צר שהיא לא תעבור בו, האם היא תיכנס למעלית וכו'. כמו כן חשוב להדגיש כי שידה מגיעה על גלגלים, אך עליכם לפרק את הגלגלים עם הגעת לביתכם, התקן אוסר על גלגלים בבית ומאפשר את הגלגלים להעברה בלבד.

• אמבטיה – יש שתי אסכולות: אמבטיה שמגיעה כבר עם מושב מובנה או אמבטיה חלקה שמוסיפים לה "תוסף" בנפרד. עליכם להחליט זאת על דעת עצמכם. חשוב להדגיש כי בשנה הראשונה מומלץ מאוד להוסיף צפקל איכותי לרחיצת תינוקכם שחלילה לא יקרה דבר בזמן האמבטיה.

• בטיחות בשינה - אנחנו ממליצים כן לקנות מוניטור נשימה שמתריע אם התינוק הפסיק לנשום. יש גם כאלו שמשלבים אינטרקום חד כיווני או דו כיווני (שגם התינוק יכול לשמוע את ההורים) וכן מצלמה. גם בסעיף זה אפשר לחסוך ולשלב מערכת מתקדמת ומערכת בסיסית.

• האכלה – לא צריך לקנות מהתחלה בקבוקים רבים. מספיק לכל תינוק בקבוק גדול ובקבוק קטן. אנחנו ממליצים על בקבוקים אשר מדמים פיטמת אם, מונעים חנק ומאפשרים אחיזה קלה. הבקבוק עצמו אינו דורש החלפה כל תקופה, אלא רק החלפת פטמה בהתאם לגיל. כמו כן אל תשכחו סלטליזטור ומייבש בקבוקים.

• מוצצים – גם פה בהתחלה אנחנו ממליצים לא להשתגע. אין לכם עדיין מושג איזה תינוק יאהב איזה מוצץ, תיקנו ארבעה מוצצים בלבד, שניים לכל ילד כאשר אחד מלטקס והשני טבעי. אחרי שתבינו איזה ילד אוהב איזה סוג של מוצץ תוכלו לרכוש עוד.

• ביגוד ראשוני - התינוקות גדלים מהר מאוד ותקבלו המון מתנות בברית. תרכשו את המינימום שצריך, חליפה להוציא מבית החולים, עוד חליפה לחגיגה ועוד איזשהו אוברול ארוך שלא יהיה להם קר. בתוך שלושה חודשים הבגדים שרכשתם כבר לא מתאימים ותצטרכו לרכוש הכל מחדש למספר חודשים נוספים.
תאומים לידה תינוקות בייבי סתיו אוהד גולוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד