ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
הקרמלין מאיים

ליטא חסמה סחורות לרוסיה עליהן יש סנקציות של האיחוד

האם ליטא על סף גרירת נאט"ו למלחמה באוקראינה? מוסקבה מזהירה כי "תנקוט פעולות" לאחר שליטא חסמה רכבות המובילות סחורות למובלעת קלינינגרד ברוסיה. רוסיה האשימה את מדינת ליטא בכך שהיא "עוינת בגלוי" ומתגרה במוסקבה

ליטא חסמה סחורות לרוסיה עליהן יש סנקציות של האיחוד
רכבת: אילוסטרציה צילום: Pixabay

אנשיו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין איימו על ליטא לאחר שמדינת ליטא שהיא חלק מנאט"ו חסמה סחורות שהוענקו על ידי האיחוד האירופי מלהגיע למובלעת הרוסית קלינינגרד. מוסקבה הזהירה מפני "פעולות קשות מאוד" נגד ליטא לאחר שנעצרו משלוחי פחם, מתכות, חומרי בנייה וטכנולוגיה מתקדמת מלהיכנס לשטח הרוסי, מה שמעורר את החשש מהסלמה של מלחמת אוקראינה. לליטא נאמר כי אם לא יחודש מעבר המטען בזמן הקרוב, רוסיה שומרת לעצמה את הזכות לפעול כדי להגן על האינטרסים הלאומיים שלה.

משרד החוץ הרוסי אמר: "אנו שוקלים צעדים פרובוקטיביים של הצד הליטאי המפרים את ההתחייבויות המשפטיות הבינלאומיות של ליטא, בעיקר ההצהרה המשותפת של הפדרציה הרוסית והאיחוד האירופי ב-2002 על מעבר חופשי בין אזור קלינינגרד לשאר הפדרציה הרוסית".

הסנאטור הרוסי אנדריי קלימוב הזהיר כי מדובר ב"תוקפנות ישירה נגד רוסיה, המאלצת אותנו מיד לפנות להגנה עצמית ראויה". ראש הוועדה להגנת הריבונות הפרלמנטרית, נשבע שרוסיה תפתור את המצור "בכל דרך שנבחר".

כל התקפה רוסית ישירה על ליטא החברה בברית תיראה כפעולת מלחמה נגד נאט"ו ועלולה לעורר מלחמת עולם. דוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב, אמר על המצור הליטאי: "ההחלטה הזו היא באמת חסרת תקדים. זו הפרה של הכול". הוא הזהיר: "אנחנו רואים בזה לא חוקי. המצב יותר מחמור, צריך ניתוח מעמיק רציני כדי לגבש את התגובה שלנו".

סנטור אחר אנדריי קלישאס הצהיר: "הניסיון של ליטא להקים מצור וירטואלי על אזור קלינינגרד הוא הפרה של ריבונות רוסיה על אזור זה ועלול להוות בסיס לפעולות קשות מאוד וחוקיות לחלוטין מצד רוסיה". האוליגרך ואויבו של פוטין, מיכאיל חודורקובסקי, אמר כי "הצעד הבא של מנהיג הקרמלין יהיה "חסימה אווירית על ליטא".

רכבת ליטא נאט''ו מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד