ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
סקר הלמ"ס

החרדים מרגישים מוגנים מאלימות יותר מכל אוכלוסייה אחרת

מתוצאות הסקר שנערך ע"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בקרב יהודים חרדים אחוז החוששים להיפגע "במידה רבה מאוד" או "במידה רבה" מאלימות באזור המגורים היה הנמוך ביותר

החרדים מרגישים מוגנים מאלימות יותר מכל אוכלוסייה אחרת
חרדים בבני ברק. אילוסטרציה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה ממצאים ראשוניים מתוך סקר ביטחון אישי לשנת 2021, שבחן את מידת הביטחון האישי שחשים אזרחי ישראל בקרב בני 20 ומעלה.

מתוצאות הסקר עולה כי בקרב יהודים חרדים אחוז החוששים להיפגע "במידה רבה מאוד" או "במידה רבה" מאלימות באזור המגורים היה הנמוך ביותר (4.8%), ואילו האחוז הגבוה ביותר היה בקרב מסורתיים-דתיים (10.0%).

הנתון הגבוה ביותר נרשם בקרב החברה הערבית - 19.5% מהערבים ציינו כי הם חוששים "במידה רבה מאוד" או "במידה רבה" להיפגע מאלימות באזור המגורים, בפער משמעותי לעומת יהודים ואחרים (7.5%). 22.7% מהאוכלוסייה הערבית ציינו כי חל שינוי לרעה בתחושת הביטחון האישי לעומת השנה הקודמת, לעומת 9.5% בלבד מהיהודים והאחרים.

באשר לתחושת הביטחון האישי, 82.9% ציינו שהם חשים בטוחים "במידה רבה מאוד" או "במידה רבה" ללכת לבד באזור המגורים בשעות החשכה. 

במהלך השנה שקדמה לסקר נפגעו מעבירות מסוגים שונים 763.9 אלף בני 20 ומעלה (13.0%). 

שיעור ההיפגעות מעבירות בקרב יהודים ואחרים גבוה פי שניים ויותר מהשיעור בקרב ערבים - 14.3% לעומת 7.1%, בהתאמה. 28.1% ציינו שהם חוששים "במידה רבה מאוד" או "במידה רבה" להיפגע מעבירה מקוונת כתוצאה משימוש באינטרנט. 

 

 

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד