י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"רק לא ביבי"

הכנסת מתפזרת; כך מגיבים במערכת הפוליטית

לאחר שרה"מ בנט ולפיד סיכמו כי הצעת חוק לפיזור הכנסת תובא בשבוע הבא לאישור הכנסת בכירי הקואליציה שעל פי הדיווחים קיבלו את ההודעה בהפתעה גמורה הגיבו בצער | באופוזיציה הגיבו בתרועות שמחה על הפלת ממשלת השיסוי הפילוג כאמור

הכנסת מתפזרת; כך מגיבים במערכת הפוליטית
בנט/לפיד/סער צילום: צלמי פלאש 90

לאחר שבאופן בלתי צפוי הודיעו ראשי הקואליציה כי החליטו על פיזור הכנסת והליכה לבחירות מוקדמות. לפי התוכנית כבר בשבוע הבא תפוזר הכנסת, וישראל תצעד לבחירות מוקדמות עוד קודם חגי תשרי.

בשעה האחרונה נועדו ראשי הקואליציה לישיבה מפתיעה, בסיומה הוחלט על פיזור הכנסת. "לאחר שמוצו הניסיונות לייצב את הקואליציה - ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד סיכמו על פיזור הכנסת", נמסר בהודעה משותפת.

שר המשפטים גדעון סער (שנחשב למפסיד הגדול מבחירות מאחר ומפלגתו לא עוברת בסקרים את אחוז החסימה) כתב: "כפי שהזהרתי - חוסר אחריות של חברי כנסת מסוימים בקואליציה הביא לתוצאה הבלתי נמנעת. המטרה בבחירות הקרובות היא ברורה: מניעת חזרת נתניהו לשלטון ושעבוד המדינה לאינטרסים האישיים שלו".

שר הביטחון, בני גנץ, כתב הערב: אנו חותמים הערב לצערי את פרק ממשלת השינוי. ממשלה שבשנת פעילותה עשתה רבות למען החברה הישראלית, ביטחונה וחוסנה ותמשיך לפעול למענה גם בתקופת המעבר. בעת הזו אני מודה לראש הממשלה נפתלי בנט שעשה מאמצים משמעותיים כדי להוביל אותה, ומאחל בהצלחה לשר החוץ ⁦‪ יאיר לפיד לכשיכנס לתפקיד ראש הממשלה בקרוב. בחירות ותקופות של חוסר יציבות אינן דבר טוב - אך נצא אליהן נחושים במטרה לשים את ישראל ואזרחיה לפני הכל.

חבר הכנסת אלי אבידר הביע צער על כך שחוק הנאשם לא הספיק לעבור: "קואליציית השינוי עשתה טוב למדינת ישראל בתחומים רבים ועל עם ישראל להיות גאה בה. הכשלון שלה הוא בהשארת נתניהו בזירה הפוליטית, על היעדר האומץ הפוליטי של הגוש שלנו עם ישראל עלול לשלם מחיר כבד. בבחירות הקרובות נפטרים מנתניהו אחת ולתמיד".

באופוזיציה חגגו את פיזור הכנסת וההליכה לבחירות. חה"כ יואב גלנט מהליכוד הגיב על הודעת בנט ולפיד: "בנט, לפיד - עשיתם את המעשה הנכון באיחור של שנה. ממשלה בראשות הליכוד בקרוב. חה"כ גלית דיסטל-אטבריאן הוסיפה: "תם ונשלם".

חברת הכנסת מירי רגב מ'הליכוד' פנתה לראש הממשלה וכתבה: "יכולת למנוע מאיתנו את כל הסיוט שהעברת מדינה שלמה. אתה והשותף העסקי שלך יאיר לפיד, שממש כמו עסקנים בפשיטת רגל מבריחים נכסים ומעבירים בעלויות", הציבור הישראלי הבין בדיוק מי אתם, לכו הביתה".

חה"כ שלמה קרעי אמר: "סוף-סוף הבינו גנבי השלטון שהם חייבים להחזיר לעם את המנדט שגנבו ממנו, וללכת לבחירות. אני קורא לכל חברי הכנסת שנבחרו בקולות הימין לנצל את ההזדמנות ולהקים ממשלה לאומית ללא כל תנאים, עכשיו! כי זה מה שישראל צריכה, וגם כדי למנוע מהאיש החלול הזה לכהן כראש ממשלת ישראל".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לפיזור הכנסת ואמר: "עם ישראל חי! לא עוד פילוג לא עוד שיסוי. בקרוב בעזרת השם אחדות יהודית, ציונית ולאומית אמיתית שתנהיג את ישראל".

חה"כ איתמר בן גביר בירך על ההחלטה: "מקווה ששחר חדש יקום על מדינת ישראל. העם זקוק לממשלת ימין ימין מלא מלא, שתתקן את הנזק שעשתה כאן הממשלה המסוכנת ותחזיר את הביטחון לרחובות. בעזרת השם, עכשיו תור הימין לנצח".

ממשלת בנט לפיד גדעון סער פיזור הכנסת בחירות לכנסת ה-25 אלי אבידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד