י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נפילת הממשלה

זה התאריך המסתמן לבחירות; מה יעשה בנט

פיתחו יומנים יש תאריך מסתמן לבחירות לכנסת ה-25. מסתבר שבנט ולפיד קיבלו את ההחלטה לבדם ועדכנו לאחר מכן את ראשי המפלגות, אפילו איילת שקד, בת בריתו הפוליטית של בנט השוהה בחו"ל, קיבלה רק שיחת עדכון ולא התייעצות | בנט צפוי להפוך לראש ממשלה חליפי ולהחזיק בתיק איראן

זה התאריך המסתמן לבחירות; מה יעשה בנט
פתקי הצבעה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ההכרזה המשותפת של ראשי הממשלה נפתלי בנט ויאיר לפיד על הליכה לבחירות מחודשות, הפתיעה רבים ולא רק את אזרחי ישראל. גם ראשי מפלגות, שרים וחברי כנסת הופתעו לשמוע על כך מהתקשורת.

לפי דיווחים הערב, ראשי המפלגות לא היו בסוד העניינים מאחר ובנט ולפיד קיבלו את ההחלטה בפגישה ביניהם ורק לאחר מכן הודיעו לשאר ראשי המפלגות על ההחלטה הדרמטית לפזר את הכנסת. גם איילת שקד בת בריתו הפוליטית של בנט, השוהה כעת במרוקו קיבלה שיחת טלפון מראש הממשלה בנט שהתקשר לעדכן אותה אחרי שקיבל את ההחלטה סופית, לא כדי להתייעץ ולבחון עמה את ההחלטה, כי אם לעדכן אותה שזו החלטתו. כך דיווחה עטרה גרמן ב'מקור ראשון'.

בינתיים, מסתמן כי יום הבחירות הוא יום שלישי 25.10.22 ל' בתשרי, ראש חודש חשוון. ב-8 בספטמבר תיסגרנה הרשימות לכנסת ה-25 כאשר קודם לכן צפויות להתקיים פריימריז פנימיים במפלגות 'הליכוד' ו'העבודה' ואולי גם ב'מרצ'.

לפי הדיווח של עמית סגל כלל השרים יישארו בתפקידיהם, נפתלי בנט יכהן בתקופה זו כראש הממשלה החליפי ומחזיק תיק איראן, כך שמסתמן כי תיק החוץ יישאר בידי יאיר לפיד כדי לא לערער גם את הממשלה שדווקא בה התנהלה העבודה בהרמוניה, לעומת הקואליציה שאיבדה את הרוב באמצעות ח"כים סוררים.

 

בחירות לכנסת ה-25 נפתלי בנט תאריך יאיר לפיד איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד