כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ההופעה הראשונה של הרב הראשי: כינוס תורה בחב"ד

ההופעה הראשונה של הרב הראשי, הגאון רבי דוד לאו, מאז נבחר לתפקיד: מעמד 'ירחי כלה' הארצי בכפר חב"ד • בעקבות ביקורת: ביטל שבוע נופש פרטי בחו"ל

הגאון רבי דוד לאו. צילום: ארכיון
הגאון רבי דוד לאו. צילום: ארכיון

בעקבות הביקורת: הרב הראשי, הגאון רבי דוד לאו, ביטל את תוכניתו לצאת לשבוע נופש פרטי בחו"ל.

לעומת הביטול, היום בצהרים הוא צפוי להופיע בהופעה פומבית ראשונה מאז נבחר לתפקיד, במעמד 'ירחי כלה' הארצי שיתקיים בישיבת 'תומכי תמימים' בכפר חב"ד, ולשאת דברי תורה וברכה.

על ביטול הנסיעה הוחלט לאחר שעיתון 'מעריב' דיווח על ביקורת, כביכול, נגד הרב, בשל כוונתו לצאת לנופש של שבוע בחו"ל, ימים ספורים לאחר שנכנס לתפקידו. העיתון ציטט גורמים עלומי שם ברבנות הראשית, שטענו: "התנהלותו של הרב לאו מזכירה את זו של הרב הראשי הקודם, יונה מצגר. זה תמוה מאוד כל הרבנות מחכה לכך שיתווה מדיניות חדשה אחרי כל ההבטחות שנתן במערכת הבחירות, ובסוף הוא ממריא לחו"ל רגע אחרי שנבחר. ההתנהלות הזו לא מוסיפה כבוד לרבנות. כנראה שמה שהיה הוא שיהיה".

מלשכתו של הרב לאו נמסר ל'מעריב' בתגובה: "הרב מתכנן לצאת לחופשה פרטית בחו"ל כדי להתאושש מהשבועות המתוחים של הבחירות. צריך לזכור שבניגוד למערכות בחירות אחרות, הכניסה לתפקיד ברבנות הראשית היא מיידית, ללא תקופת הסתגלות, התאוששות או חפיפה. לכן, לאחר סדרת פגישות שמקיים הרב מיום חמישי ועד היום בערב, הוא ייצא לחופשה קצרה בת שבוע לכל היותר. כמובן שהחופשה הפרטית תמומן מכיסו הפרטי של הרב".

מקורבי הרב מדגישים כי החופשה כלל לא בוטלה בעקבות הביקורת בתקשורת אלא משום שהרב נכנס אמש ללשכתו והבין כמה עבודה מונחת בפניו, עבודה שלא תניח לו לצאת כעת לחופשה המתוכננת.
הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו ירחי כלה הרבנות הראשית הופעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד