ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מה יעלה בגורל 'ימינה' ושקד

בנט יפרוש מהחיים הפוליטיים? מאחורי הקלעים של פיזור הכנסת

רה"מ בנט הודיע היום על פיזור הכנסת והליכה לבחירות מוקדמות. בהודעה נכתב כי ראשי המפלגות עודכנו על המהלך אלא שהדיווחים הערב מספרים כי רה"מ קיבל את ההחלטה אחה"צ, שקד עודכנה מספר דק' לפני ההודעה | דיווח: בנט יפקיד את המפלגה בידי מתן כהנא אם יפרוש מהחיים הפוליטיים

בנט יפרוש מהחיים הפוליטיים? מאחורי הקלעים של פיזור הכנסת
יאיר לפיד ונפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אזרחי ישראל קיבלו הערב (שני) בהפתעה את הודעת ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד שהודיעו כי סיכמו על פיזור הכנסת והקדמת הבחירות. מטעמם נמסר כי הצעת החוק לפיזור הכנסת תובא בשבוע הבא לאישור הכנסת - ולאחר מכן יהפוך לפיד לראש הממשלה בפועל, בהודעה נכתב כי הדברים סוכמו עם ראשי מפלגות הקואליציה.

אלא שעל פי הדיווחים הערב, ראשי המפלגות לא היו מודעים להודעת רה"מ נפתלי בנט, בניגוד להודעה שיצאה ע"י בנט כביכול ההודעה נמסרה על דעתם של כל ראשי הקואליציה. אמנם אתמול בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה התקבלה החלטה שאם החוק לפיזור הכנסת יעבור בטרומית, הם לא יעכבו אותו כדי לא לאחוז בקרנות המזבח אך לא דובר כלל פיזור מרצון של הממשלה.

יתרה מכך, על פי הדיווחים אפילו שרת המשפטים שקד קיבלה את ההודעה על החלטת רה"מ כ-3 דקות לפני פרסום ההודעה לעיתונאים, שקד זעמה ועל פי הדיווח של מיכאל שמש ב'כאן 11' מקורבי שקד בנט התבטאו בחריפות ואמרו כי "בנט ניסה לחסל אותה פוליטית זו בגידה שלא נראתה בפוליטיקה הישראלית" ‏לשכת שקד הכחישה את הדיווח ואמרה כי מדובר בשקר מוחלט.

ראש הממשלה קיבל את ההחלטה היום אחר הצהריים ומספר אירועים שקדמו לכך הם שהביאו אותו להחלטה הדרמטית: במהלך היממה האחרונה הליכוד הודיע כי החוק לפיזור הכנסת עולה ביום רביעי בכל מקרה, דבר נוסף שהתרחש ח"כ ניר אורבך הודיע היום לבנט שיצביע בעד הפיזור בשבוע הבא. מנגד, הניסיונות לייצב את הקואליציה לא צלחו, בעוד שאתמול היו תקוות שח"כ מאזן גנאים יתפטר בקרוב מהכנסת - היום גנאים אמר לכל מי ששאל שאין לו כוונות כאלה. על פי הדיווח של מיכאל שמש בנט נפגש הבוקר גם עם אביר קארה, למרות שקארה נשמע בלתי מסויג, בנט העריך שגם קארה על סף פרישה והחליט לפרק הכל.

בנוסף, בנט קיים פגישה עם היועצת המשפטית לממשלה שהבהירה לו שהפלת תקנות יו"ש תגרום כאוס במדינה ואין שום דרך לעקוף את זה. בהחלטתו מנע בנט את נפילת תקנות יו"ש. יו"ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, ויו"ר רע"ם מנסור עבאס ניסו לשכנע את בנט שהאירוע בשליטה ושצריך עוד זמן אלא שהוא השיב להם שהוא לא רואה עוד טעם במשיכת הזמן.

בנט נמצא כעת על פרשת דרכים, מצבו בסקרים מדשדש וכמעט כל חברי הכנסת ממפלגתו פרשו או קיימו מגעים עם הליכוד על פרישה, על פי הדיווח ב'הארץ' בנט מתכוון לפרוש מהחיים הפוליטיים לכל הפחות למספר שנים. על פי הפרשן הפוליטי, עמית סגל, אם אכן יקבל החלטה שלא לרוץ בבחירות הוא יפקיד את המפלגה בידי ח"כ מתן כהנא, היחיד מהמפלגה שנשאר נאמן לאורך כל הדרך.

אפשרות נוספת הועלתה באולפנים כי רה"מ בנט ישוריין במפלגת יש עתיד לקראת הבחירות, אמנם בסביבתו של בנט משדרים עסקים כרגיל וטוענים כי הוא ירוץ תחת שמה של מפלגת ימינה ומצפים שם להגיע להשיג גדול יותר מאשר בבחירות האחרונות.

בחירות לכנסת ה-25 ממשלת בנט לפיד מפלגת ימינה מתן כהנא איילת שקד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד