י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחפשים פתרון

המועצה מאיימת לסגור תלמוד תורה בשל ליקויים

מועצת העיר לונדון, הודיעה להנהלת תלמוד תורה חסידי בשכונת הנדון, כי הוא לא עומד בתנאים הנדרשים, לתלמוד תורה נאמר להפסיק לקיים שמחות ואירועים קהילתיים נוספים החל מה-8 ביולי השנה "בגלל הפרעות לשכנים"

חרדים בלונדון: אילוסטרציה
חרדים בלונדון: אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

תלמוד תורה 'תפארת שלמה' החסידי בשכונת הנדון בלונדון, הוזהר על ידי המועצה, כי הוא עומד בפני סגירה ביולי בשנה הבאה, מכיוון שאין לו את אישור התכנון הנדרש. להנהלה גם נאמר להפסיק לקיים שמחות ואירועים קהילתיים נוספים החל מה-8 ביולי השנה בגלל הפרעות לשכנים בשעות הלילה המאוחרות. כך דווח בעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle.

בתלמוד תורה יש יותר מ-250 תלמידים בגילאי 3 עד 15. המבנה שימש בעבר בית כנסת רפורמי ונקנה בסכום של יותר מ-6 מיליון ליש"ט בשנת 2017 והתלמוד תורה עבר לשם בסוף 2019. המועצה פרסמה הודעה שבה נאמר שהייתה "הפרה לכאורה של הפיקוח התכנוני, בית הספר לא קיבל אישור לשנות תכניות בבניין הן לבית ספר והן לאירועים חברתיים וקהילתיים".

לפי הודעת העירייה, "שינוי הייעוד ובפרט השימוש באולם כמקום אירועים, הביא לפעילות שאינה מתאימה לשטח, רעש מוגבר והפרעות בשעות הלילה המאוחרות גרמו להפרעה לתושבים השכנים". עוד נאמר, כי "השימוש הנוכחי בו נחשב מזיק לנוחותם של השכנים".

לבית הספר ניתן עד יום שני הבא (27 ביוני) להגיש ערעור על ההחלטה, אחרת המועצה הודיעה שהיא תסגור את המקום בעוד 12 חודשים. בהנהלת תלמוד התורה מחפשים פתרון שיניח את דעת העירייה.

לונדון תפארת שלמה תלמוד תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד