ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
אלימות נוראה

טבח באתיופיה: כפרים מלאים במאות גופות

אלימות אכזרית באתיופיה, עדי ראייה סיפרו על התפרצות אלימות אתנית במערב אתיופיה | אנשים נותרו חסרי אונים במהלך התקפות, שהביאו למותם של יותר מ-250 בני אדם, תושבים קברו מאות גופות

טבח באתיופיה: כפרים מלאים במאות גופות
תושבים באתיופיה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

עדי ראייה סיפרו על התפרצות נוראה של אלימות אתנית במערב אתיופיה, כמה מהם סיפרו ל-BBC כי הם נותרו חסרי אונים במהלך התקפות, שהביאו למותם של יותר מ-250 בני אדם. אדם אחד אמר שהוא ותושבי כפר אחרים קברו כ-250 גופות, כולל אלה של אחיו וגיסתו. המספרים לא אומתו באופן, אך עדים אחרים סיפקו מספרים דומים.

על פי הדיווח בתקשורת באתיופיה, הקורבנות הם אמהרים אתניים שנהרגו על ידי מורדי אורומו. צבא השחרור של אורומו, הכחיש אחריות ואמר כי "החיילים הנסוגים של הממשלה עומדים מאחורי ההתקפות". עוד האשים דובר קבוצת המיליציה שהוקמה על ידי ממשלת אזור אורומיה, כי "הממשלה אחראית לטבח, ומי שביצע את הרציחות, אלו חיילים מצבא אתיופיה". לפי עדי ראייה, התקיפות אירעו בשישה כפרים חקלאים קטנים במחוז גימבי, במערב אורומיה.

אדם אחד, שבתו בת ה-16 הייתה בין ההרוגים, אמר: "אמרו לי שהכפרים מלאים בגופות". לפי הדיווחים, התקיפה החלה בסביבות השעה 09:00 ביום שבת ונמשכה עד 13:00 לערך. תושבים אמרו שהם התקשרו מיד לרשויות המחוז, אך הסיוע הגיע רק שעות לאחר מכן. "הכוחות המיוחדים האזוריים והצבא הגיעו מאוחר, רק אחרי הצהריים בסביבות חמש. אף אחד לא בא לעזור לנו עד אז", אמר אחד התושבים.

אתיופיה טבח רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד