כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
צעד היסטורי

קנדה מכריזה על איסור גורף לחד פעמי

ממשלת קנדה הודיעה כי תאסור על ייצור וייבוא של "חד פעמי מזיק לסביבה" | מספר תקנות חדשות ייכנסו לתוקף כבר בחודש דצמבר הקרוב. התקנות החדשות יאסרו מכירה וייבוא ​​של פלסטיק, אך יינתן זמן הסתגלות לעסקים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: ארכיון בחדרי

ממשלת קנדה הודיעה כי תאסור על ייצור ויבוא חד פעמי, חלק מהתקנות ייכנסו לתוקף בדצמבר הקרוב. הכללים החדשים, שהוכרזו ביום שני, יחולו על שקיות ניילון, כלים חד פעמיים, מוצרי מזון עם פלסטיק שקשה למיחזור, מנשאים, מקלות ערבוב וקשיות, למעט כמה מוצרים חריגים.

"הממשלה שלנו משתפת פעולה בכל הנוגע להפחתת זיהום הפלסטיק, זאת הסיבה שאנחנו מכריזים היום שהממשלה שלנו עומדת בהתחייבותה לאסור פלסטיק חד-פעמי מזיק", כך אמר השר להגנת הסביבה, סטיבן גילבו במסיבת עיתונאים אתמול (שני).

"זהו צעד היסטורי לקראת הפסקת זיהום של פלסטיק ושמירה על הקהילות, הארצות והאוקיינוסים שלנו נקיים". מכירה של פריטים כאלה תהיה אסורה החל מדצמבר 2023, תקופה שנועדה לתת לעסקים זמן להסתגל לשינויים ולסיים את האספקה ​​הקיימת שלהם. אך חלק מהתקנות ייכנסו כבר בדצמבר הקרוב.

קנדה משתמשת ב-15 מיליארד שקיות פלסטיק בשנה, וב-16 מיליון קשיות ביום, כך מסרה הממשלה. דו"ח שנערך לאחרונה על ידי האו"ם קבע כי השימוש העולמי בפלסטיק צפוי לשלש את עצמו עד 2060, והייצור השנתי של פלסטיק צפוי להגיע ליותר מ-1.2 מיליארד טון באותה שנה. הפסולת שנוצרת מרמות ייצור כאלה תהיה יותר ממיליארד טון בשנה. ב-70 השנים האחרונות, העולם ייצר כ-8.3 מיליארד טונות של פלסטיק, ש-60% ממנו הושלכו למזבלות, באוקיינוסים ובנהרות, או נשרפו.

חד פעמי שקיות ניילון קנדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד