י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"לסיים את הכיבוש בלבנון"

חיזבאללה נכנע: התעמולה האיראנית תוסר

חיזבאללה נכנע ללחץ ממשלת לבנון ואישר להסיר שלטי תעמולה איראנים, בהם תמונות של קאסם סולימאני, מכביש שדה התעופה של ביירות

חיזבאללה נכנע: התעמולה האיראנית תוסר
קאסם סולימאני ושאר המחוסלים צילום: רשתות חברתיות ערביות

ארגון הטרור חיזבאללה, הנתמך על ידי איראן, הסכים להסיר כרזות ושלטי חוצות של מנהיגי הקבוצה השיעית, וכן בכירים איראנים שחוסלו וסיסמאות של הארגון מכביש שדה התעופה של ביירות.

לפי הדיווח של "Iran international" - כלי תקשורת בפרסית שמזוהה עם האופוזיציה האיראנית - ההחלטה התקבלה בעקבות פנייתו של שר התיירות הלבנוני וליד נסאר, שמתכנן להחליף את התעמולה האידיאולוגית של איראן ובת חסותה בדרך לנמל התעופה הבינלאומי על שם רפיק חרירי, בשלטים ובתמונות שיציגו את לבנון באור חיובי כדי להגביר את התיירות.

עד עתה כיכבו בדרך המרכזית תמונות של מנהיגי חיזבאללה וכן הגנרל קאסם סולימאני, שהיה ראש כוח קודס האיראני, ואבו מהדי אל-מוחנדיס, סגן מפקד המיליציות הנתמכות על ידי איראן בעיראק שחוסל אף הוא יחד עם סולימאני.

כביש שדה התעופה - ששמו האימאם חומייני כמחווה למייסד הרפובליקה האסלאמית - הוא מסלול בו עוברים דרך קבע דיפלומטים ודמויות פוליטיות המגיעים ללבנון וגובל בשכונות המארחות את משרדי חיזבאללה ותנועת אמל, שתי המפלגות השיעיות העיקריות. של המדינה.

פוליטיקאים המתנגדים לחיזבאללה קראו לא פעם להסיר את התמונות, שאותן תיארו כ"פרובוקטיביות לאזרחים הלבנונים".

מוקדם יותר השנה, קבוצה גדולה של פוליטיקאים לבנונים הקימה קבוצת אופוזיציה חדשה ששמה לה למטרה לסיים את מה שהם מכנים "הכיבוש האיראני בלבנון המיוצגת באמצעות חיזבאללה".

 

חיזבאללה איראן קאסם סולימאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד