י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"הרב עמאר מסתדר עם הגר"ע יוסף בלי צורך בדרעי"

מקורבי דרעי פרסמו מכתב הבטחה של הגר"ש עמאר לגר"ע - אך חתכו את התאריך • מדוע וכיצד השתנו דברים עד הבחירות? • "הרב עמאר לא יהפוך לשפוט של דרעי"

הגר"ע והגר"ש. צילום: יעקב כהן
הגר"ע והגר"ש. צילום: יעקב כהן



הניסיונות להשכין שלום בין הגר"ש עמאר לבין מורו ורבו הגר"ע יוסף ממשיכים לצבור תאוצה - עד כה ללא הצלחה מרובה. אמש (ב) חשפנו כי מי שנכנס לתמונה בניסיון להביא לשלום המיוחל הוא הראשל"צ לשעבר הרב בקשי דורון, שכמעט והפגיש את הגר"ש עמאר עם יורשו הגר"י יוסף.

בלשכת יו"ר ש"ס אריה דרעי הכחישו בתחילה את נכונות הסיפור. בהמשך אישרו אותו, אך טענו כי הרב יצחק יוסף לא היה מעורב בו. במקביל, הציגו את גרסתם שלהם לדברים ואת התמליל המלא של השיחה בבית הגר"ע יוסף, לדבריהם.

כהוכחה לצדקת גרסתם שלפו מן המגירה בבית הרב מכתב, אותו כתב הגר"ש עמאר בכתב ידו, ואשר בו נכתב כי "כל מה שיגזור כן יהיה". מתוכן המכתב ניסו להוכיח, כביכול, כי הגר"ש עמאר הבטיח לתמוך במועמדו של הגר"ע יוסף לתפקיד רב ראשי.

אלא שמהמכתב חסר היה רק דבר אחד, חשוב ביותר: התאריך, שמשום מה הושמט ונחתך מראש העמוד. המכתב, הנחשף פה במלואו, מוכיח כי התאריך לכתיבת המכתב היה כ"ו בסיון, ערב אישור חוק עמאר לקריאה ראשונה... ימים בהם מועמדותו של הרב יצחק יוסף טרם עמדה על הפרק.

באותם ימים גלגל יו"ר ש"ס אריה דרעי את דיל עמאר-אריאל. וזו הייתה התוכנית, כפי שהציגו אותה אז דוברי דרעי: "הגר"ע יוסף יכתוב לבית היהודי מכתב ובו הוא מבטיח לתמוך במועמדותו של הרב אריאל למשבצת הרב האשכנזי, בתמורה, הבית היהודי יתמוך בחוק עמאר".



"הרב עמאר לא יהיה שפוט של דרעי"

מקורבי הרב עמאר חושפים היום לראשונה כי את המכתב מהגר"ע יוסף הוציא הגר"ש עמאר, ולא דרעי. ניסים אלקססי אסף ברכבו את אחד מבני הבית ברחוב הקבלן 45, יחד הגיעו אל הגר"ע יוסף, שכתב להם את המכתב הנ"ל, ברשותם אף תמונה שצילמו כשהרב חותם על המכתב.

"דרעי כבר אז לא היה מעוניין בהמשך כהונתו של הרב עמאר, התרגיל לא היה קשור אליו, הוא כבר אז ידע שיעשה הכול כדי לטרפד את חוק עמאר", הם טוענים. דרעי מצידו מכחיש כמובן את הדברים וטוען כי פעל בהתאם להוראת הגר"ע לקדם את חוק עמאר, עד ליום האחרון בו פרצה מריבה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט על זהות האיש שימנה את עשרת החברים האחרונים לגוף הבוחר.

בלשכת דרעי טוענים כי עם זאת "דרעי היה הראשון שחתם על המכתב לרב דרוקמן, ורק לאחר מכן הגיע הרב עמאר להחתים עליו את הגר"ע יוסף". הם שוכחים להוסיף כי בבית היהודי סירבו להסתפק בחתימתו של דרעי, ואישים בכירים במפלגה הדתית עמם שוחחתי בשעתו הבהירו לי: "רק חתימה אישית של הרב עובדיה תהיה מקובלת עלינו ותספק אותנו".

כאשר הגיעו ההדים על הכעס בחזון איש 5 ובדגל על שיתוף הפעולה בין ש"ס לבית היהודי בעת כה רגישה של גזירות על עולם התורה, ולאחר החרמת החרדים בידי האחים נפתלי בנט את יאיר לפיד, השיב להם דרעי: "המכתב של הרב היה רק תרגיל שהציב מראה מול פניהם של חברי מפלגת הבית היהודי - שלא באמת רוצים את הרב יעקב אריאל, וזה יכריח אותם לחשוף את זה".

ימים אחדים לאחר מכן, עוד לפני העלאת חוק עמאר בקריאה ראשונה, כתב הרב עמאר את מכתבו לגר"ע יוסף, מכתב בו התחייב לציות מוחלט. "באותם ימים לא עמדה על הפרק מועמדות של אחד מבני הרב! לשני הצדדים היה ברור שהרב עמאר הוא הרב הראשי הבא ושש"ס עושה הכול כדי שזה יקרה", אומרים מקורבי הרב עמאר, ותוהים "איך אפשר לנופף באופן שקרי במכתב שנכתב בעיתוי שונה לגמרי ובהקשר אחר ולהביא לעם ישראל את המכתב כאילו בו הבטיח הרב עמאר תמיכה ברב יצחק יוסף?"

לשאלתי כיצד יתכן כי לאחר הבטחה כה מפורשת לציות לגר"ע הציב הגר"ש עמאר מועמד משל עצמו לרבנות, את הרב ציון בוארון, משיבים מקורבי הרב עמאר כי "הרב עמאר, כשביקר את הרב עובדיה בבית החולים, הבהיר לו כי יש לו השגות לגבי המועמד של ש"ס לתפקיד, וכי לא זה הזמן לדבר על כך, כשהרב יחוש בטוב הוא יסביר לו בעזרת ה' את השגותיו בנושא. מאז ועד היום עוד לא נערכה הפגישה הזו", הם מבהירים.

ימים אחדים לאחר הבחירות לרבנות התקשר הרב בקשי דורון אל הרב עמאר וביקשו להגיע לביתו ולדבר עמו. "הרב עמאר אמר לו שחס וחלילה, הרב בקשי דורון מבוגר יותר ולפיכך הוא זה שיגיע לביתו. ואכן הוא נסע לביתו, שמע את הצעת השלום שלו, והשיב לו כי 'עם הרב עובדיה יוסף אין לי בעיה לעשות שלום, אנחנו בקשר אמיץ במשך כל השנים. הפוליטיקאים הם שמפריעים בכך'".

מקורבי הרב עמאר מפנים אצבע מאשימה בעיקר לכיוונו של דרעי, שלדבריהם כל הצעת שלום וסולחה שלא עוברת דרכו זוכה לטרפודו. "אין מצב לפיו הרב עמאר יהפוך לשפוט של דרעי, הרב עמאר יעלה כשיחליט לעשות זאת אל הרב עובדיה והם ביניהם יסתדרו. הוא לא צריך לכך מתווכים וגם לא אישור לכניסה לבית. שוררת ביניהם אהבה גדולה ויום יבוא וישרור גם שלום וייושרו כל ההדורים", הם בטוחים.






הגרע יוסף אריה דרעי הגר''ש עמאר מכתב שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}