כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

המדינה לבג"ץ: "גיוס תלמידי ישיבה יסכל מאמצי החקיקה"

המדינה טוענת כי גיוס עכשווי יפגע בהליכי החקיקה • "גיוסם של מאות תלמידי ישיבות אלה בשלב זה עלול לסכל את מאמצי הממשלה להוביל הסדרה של הנושא בחקיקה"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

בתשובה מנומקת לבג"ץ מסבירה המדינה מדוע אינה פועלת כבר עתה לגיוס בני ישיבות האמורים להתייצב עתה. כתשובה לעתירה שהוגשה על ידי קבוצת עמותות ובהן חדו"ש, ישראל חופשית והפורום לשוויון בנטל.

בתשובת המדינה נסקרים בתחילה הצעדים שעושה המדינה בימים אלה כדי להביא לשוויון בנטל, כולל פירוט מלא של תוכנית שילוב בני הישיבות בשוק התעסוקה ובצבא. "בחודשים האחרונים מתקיימים מאמצים רבים, שמטרתם קידום חקיקה ראשית להסדרת סוגיית השוויון בנטל ככלל, וגיוס בני הישיבות בפרט".

בהתאם לכך, טוענת המדינה כי "אין מקום לדיון בעתירות, אלא ליתן לממשלה ולכנסת להשלים את המהלך המשמעותי המצוי בעיצומו, ובשלב מתקדם".

באשר לתלמידי הישיבות האמורים להתייצב לשירות מיום 18.8.2013, סבורה הפרקליטות כי אין מקום למתן צו ביניים בנושא. לדברי הפרקליטות, מספר התלמידים המחזיקים בידם צו גיוס עומד על 6,357 איש, לכך יש להוסיף תלמידי ישיבות המצוים בשלבים נוספים של הליכי המיון.

המדינה טוענת גם כי העתירה מתייחסת בסך הכול ל"חלק קטן - באופן יחסי - מבין תלמידי הישיבות המיועדים להתייצב לשירות בהתאם למתווה הגיוס... יידחה מועד ההתייצבות לתקופה קצרה".

לסיום, בהתאם למבנה הצעת החוק, שתפטור בתחילה את מרבית בני הישיבות מגיוס, מדגישה המדינה: "דומה כי מדיניות לפיה יגוייסו חלק מתלמידים אלה, בשלב זה בגיוס חובה, אינה עולה בקנה אחד עם הצעת החוק הממשלת וחותרת תחת תכליותיה. יתרה מזאת, גיוסם של מאות תלמידי ישיבות אלה בשלב זה עלול לסכל את מאמצי הממשלה להוביל הסדרה של הנושא כמוצע במסגרת חקיקה ראשית, ומכל מקום דומה כי דחיית גיוסם בתקופה קצרה - בת כארבעה חודשים בלבד - לא תגרום נזק בלתי הפיך, אם בכלל".

בשל זאת, מבהירה המדינה כי שר הביטחון ישתמש בסמכותו כדי לדחות את גיוסם של אותם תלמידים, עד שיוסדר נושא חקיקת גיוס בני הישיבות.
גיוס ישיבות בג''צ תשובה מדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד