כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אייכלר: הרב לא התכוון לצבע עורם של השחקנים

ח"כ ישראל אייכלר נחלץ להגנתו של הרב הראשי הגר"ד לאו בנאום במליאת הכנסת • "הניסיון להכפיש את הרב בגזענות מגמתי ומרושע, ומבטא תסכול מבחירתו"

כדורסל. צילום ארכיון
כדורסל. צילום ארכיון

שמו של הרב הראשי הנבחר דוד לאו עלה היום (ג) במליאה - ומי שנחלץ להגנתו היה ח"כ ישראל אייכלר.

אייכלר היה חבר בגוף הבוחר, ובניגוד לשמועות על ידידות רבת שנים בין האדמו"ר מבעלזא לבין הרב יעקב שפירא, הרי שבימים שקדמו לבחירה הורה האדמו"ר לאייכלר לתמוך ברב לאו.

היום, במהלך נאומים בני דקה במליאה, יצא ח"כ נחמן שי מהעבודה נגד דבריו של הרב לאו בקעמפ ישיבתי על משחקי הכדורגל אליהם נגררים בחורי ישיבה. "מה כבר יש לראות שם, כושים שנשכרו על ידי קבוצה אחת נגד כושים שנשכרו בקבוצה אחרת?״ - תהה הרב לאו, כשהתקשורת החילונית 'נתפסה' למילה כושים שבדבריו מבלי להתייחס להקשר הכולל.

אייכלר, תחילה בקריאות ביניים, ואחר כך - לאחר בקשה אישית שלו מיו"ר הכנסת - גם בנאום כתוב, הסביר כי הרב לא התכוין לצבע עורם של השחקנים, אלא למה שאמרו כבר רבים על שחקני הרכש, המשחקים אצל הקבוצה שמשלמת להם יותר. "הניסיון להכפיש את הרב הראשי בכתם הגזענות, הוא מגמתי ומרושע. ונועדה לבטא את התסכול מבחירתו של הרב - בניגוד לרצון המעלילים. זאת עלילה שנועדה לפגוע ברב שמעולם לא פגע בשום אדם מכל סוג שהוא״, קבע בנחרצות.
ישראל איכלר הרב דוד לאו מליאה נחמן שי כושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד