י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סקר ראשון לאחר הדרמה

מתחמם: מי מתחזק ומי לא עובר את אחוז החסימה

הודעת בנט-לפיד על פיזור הכנסת חיזקה את ימינה והליכוד במנדט, נתניהו עם 36 מנדטים - בנט עם 7, סמוטריץ' עם נתון דו־ספרתי | התוצאות המלאות מסקר שנערך לרדיו 103fm. בדרך לבחירות חמישיות

נערכים לבחירות: אילוסטרציה
נערכים לבחירות: אילוסטרציה צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

גם בבוקר שאחרי הודעתו של נפתלי בנט על פיזור הכנסת, סקר מנדטים עדכני של 103fm מנבא - כמו כל קודמיו - עוד מערכת בחירות שתסתיים ללא יכולת של אף אחד מהגושים להקים ממשלה יציבה, הנתמכת על 61 חברי כנסת לכל הפחות.

הסקר שערך מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, עבור התוכנית של גולן יוכפז, וענת דוידוב ברדיו 103fm, בחן את התפלגות המצביעים אחרי ההודעה הדרמטית של ראש הממשלה על העברת השרביט ליאיר לפיד והליכה אל הבוחר. מהתוצאות שלו עולה כי גם הליכוד וגם ימינה נהנות ממנדט אחד יותר בהשוואה לסקר הקודם שנערך ב-26 במאי, לפני מעט פחות מחודש. מפלגה נוספת שממשיכה במגמת ההתחזקות שלה היא הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, שמגיעה בסקר לנתון דו ספרתי של 10 מנדטים - עלייה של מנדט נוסף.

מנגד, שתי המפלגות החרדיות מאבדות מנדט אחד: ש"ס יורדת ל-7, יהדות התורה יורדת ל-6. גם הרשימה המשותפת נחלשת במנדט אחד ורושמת בסקר 6 מושבים.

יש עתיד וכחול לבן שומרות על יציבות. ליאיר לפיד, ראש הממשלה החל מבעוד כמה ימים, 20 מנדטים. לבני גנץ - 8.

בתחתית הרשימה נמצאות רע"ם ותקווה חדשה, העוברות את אחוז החסימה עם 4 מנדטים. מרצ, בשלב זה, ממשיכה להיות בסכנת הכחדה, והיא עודה מתחת לאחוז החסימה.

הליכוד: 36, יש עתיד: 20, הציונות הדתית: 10, כחול לבן: 8, ש"ס: 7, ימינה: 7, העבודה: 7, יהדות התורה: 6, הרשימה המשותפת: 6, ישראל ביתנו: 5, תקווה חדשה: 4, רע"מ: 4, מרצ: מתחת לאחוז החסימה. אופוזיציה: 59, קואליציה: 55.

מפת הגושים: 59 לנתניהו - 55 למתנגדיו

כיצד נראית מפת הגושים? ובכן, בהנחה שהמפלגות יחברו זו לזו בהרכב שבו בנויות כיום הקואליציה והאופוזיציה, הרי שלאף אחד מהגושים אין, כאמור, יכולת להקים ממשלה. לגוש נתניהו, הכולל את הציונות הדתית והמפלגות החרדיות יש 59 מנדטים, ללא שינוי מהסקר הקודם. לגוש מתנגדיו, שבו חברות יש עתיד, ימינה, העבודה, ישראל ביתנו, תקווה חדשה ורע"ם, 55 מושבים - מנדט אחד יותר בהשוואה לסקר הקודם שערכנו לפני פחות מחודש.

בחודשי הקיץ צפויות לנחות על ראשינו פצצות פוליטיות רבות, שינסו להטות את הכף ולהביא את מערכת הבחירות החמישית שבפתח לכזו שתכריע את המערכה המתמשכת בין הגושים. האם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט יצטרף למירוץ? האם עמיחי שיקלי יקים מפלגת ימין חדשה? אחרי החגים, כשניגש אל הקלפי, נדע האם כל זה היה שווה את המאמץ - או שבאופק ייראו עוד ועוד מערכות בחירות נטולות תוצאה מובהקת.

את הסקר, ששודר בתוכנית 'שבע תשע' עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm, ערך אמש (שני), כאמור, מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס. בסקר השתתפו 516 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט, ואלה מהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4 אחוזים.

בחירות לכנסת ה-25 ענת דוידוב גולן יוכפז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד