כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
האם פרצה בבכי

דיון בכנסת על היעדרות הנער מוישי קליינרמן

בועדת הפנים של הכנסת התקיים דיון בעניין התמודדות המשטרה בחיפוש אחר נעדרים, בעקבות הביקורת על משטרת ישראל בכל הנוגע לחיפושים אחר הנער מוישי קליינרמן הנעדר מביתו כבר מעל 80 יום | אמו של הנער פרצה בבכי במהלך הדיון "אין לי חיים, אני מבקשת - תעזרו לי"

דיון בכנסת על היעדרות הנער מוישי קליינרמן
מוישי קליינרמן צילום: באדיבות המצלם

בועדה לביטחון הפנים, התקיים הבוקר דיון בהשתתפות הוריו של מוישי קליינרמן על התמודדות המשטרה עם היעדרותו של מושי קליינרמן, יחד עם יו"ר הוועדה ח"כ מירב בן ארי חברי כנסת ופעילים חברתיים.

ח"כ אורי מקלב בדיון: 'הציבור החרדי יתן למשטרה את כל הסיוע, אך המשטרה חייבת לנהל את האירוע הזה. כל הבירוקרטיה שאנחנו נתקלים זה רק בגלל שלא צוות החיפושים מרכז את הפעילות'.

יו"ר ועדת ביטחון פנים, ח"כ מירב בן ארי, פתחה את ישיבת הוועדה היום ואמרה: "יש סוגיה חשובה ובוערת פנו אלי ונעתרתי לקיים דיון כולל פניית יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי. למרות שהוועדה לא מטפלת בנושאים ספציפיים, אנחנו נתייחס להיעלמות של מוישי קליינרמן ובנושא הרחבת הטיפול בנעדרים ולגבי מאמצי החיפוש אחריו".

 

אמו של מוישי קליינרמן שנעדר 87 ימים, גיטה קליינרמן, פרצה בבכי בדיון: "אין לי חיים. איך אני יכולה לטפל בשאר הילדים בבית. אני מרגישה שאין אף אחד שמחזיק את הפרשה של מוישי. 2,080 שעות אנחנו נמצאים בסיוט מתמשך. הראש שלי לא מרוכז. אני מבקשת מכל הגורמים שיש להם השפעה ומה שלא יהיה בסיפור שלו, להחזיר אותו הביתה. לפחות שיהיה קצה חוט. אין לנו מושג מה עובר הילד הזה. האם הוא חי או מת. נפל לוואדי לתהום? אין לי מילים."

אביו של מוישי, שמואל קליינרמן ביקש לומר בתחילת הדיון: "מדובר בחיים של ילד והמדינה צריכה לקום על הרגליים. אנחנו מאד חוששים שמדובר בחטיפה. מדובר בילד שמחובר למשפחה שהיה תמיד מתקשר. מישהו מחזיק בו אולי לאומני או פלילי. אי אפשר להחליט שלא מדובר בזה".

חיים הפנלינג, הדוד של מוישי קליינרמן, שנעדר: "המצלמות שהגיעו ממירון הראו את מוישי ב-3 במאי, התלונה הייתה ב-4 באפריל". הוא טען כי "למעלה מעשרה אנשים חייגו ל-100 והמוקדניות לא ידעו בכלל על מה מדובר. אחת אמרה 'אני מכירה אותו מהטיקטוק', זה לא רציני טען הדוד, המשטרה עושה עבודה מצוינת אבל יש ביקורת גדולה על הבכירים".

ח"כ יוסי טייב אמר בדיון: "יש תחושה שפעם אחר פעם הציבור החרדי הופך לסוג ב'. לא ייתכן שהורים יישארו 87 ימים ללא מענה. תסתכלו מי חברי הכנסת שנמצאים פה? האם הפכנו את זה לנושא חרדי? ילד הוא ילד! אני לא אתן שתהיה איפה ואיפה, אני מקווה שיהיו תשובות נכונות מדוע דרכי התגובה של המשטרה הם שונים".

חבר הכנסת טסלר, אמר: "האימא אמרה לי: 'התחושה שלי - שמוישי חי. אני מדברת איתו כל יום. זה תחושה של אימא, לב של אימא. אנחנו לא מדברים פה על חפץ, מדברים בנפש".

אתמול ביקרו בבית המשפחה בברכפלד ח"כים מש"ס ומיהדות התורה, מיכאל מלכיאלי, יעקב טסלר ואוריאל בוסו. הח"כים שמעו על המחדלים הרבים שיש בסיפור הזה מצד המשטרה והגורמים הרלוונטיים, הם הבטיחו לא להרפות מהסיפור ולהפעיל כל גורם אפשרי עד להימצאותו של מוישי בריא ושלם בעז"ה.

לאחר כמעט שלושה חודשים של היעדרות, וביקורת רבה על משטרת ישראל, הורה בתחילת השבוע ראש אח"מ, ניצב יגאל בן שלום, על הקמת צוות חקירה מיוחד. קליינרמן נראה בפעם האחרונה במירון ומאז אבדו עקבותיו. "מכיוון שעד כה אין קצה חוט לגבי היעדרותו של הנער, כל אינדיקציה שעולה נבדקת מיד עם קבלתה במקביל למלאכת החיפושים שלא פוסקת".

המשטרה פרסמה הודעה ולפיה היא מבצעת פעולות רבות, הכוללות סריקת שטחים נרחבים מאוד במקומות בהם עולה אינדיקציה להימצאותו של מוישי, ומפעילה לשם כך כוחות רבים של שוטרים, יחידות חילוץ ומתנדבים ויחידות מיוחדות נוספות.

"במקרה של משה, עד כה לא נמצאה אינדיקציה הממקדת את הכוחות בתא שטח מסוים. ועל כן מלאכת החיפוש קשה יותר ומתפרסת בנק' רבות בארץ בהם יכל היה להימצא", מסרה המשטרה. "משטרת ישראל תמשיך לפעול על מנת להשיב את משה מהר ככל הניתן לחיק משפחתו".

אולי עוד אפשר להציל את מוישי • קרן מיוחדת נפתחה לסיוע בחיפושים - לתרומות>>>

מוישי קליינרמן ביטחון פנים מירב בן ארי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד