י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ישיגו רוב?

'העבודה' מקדמת את חוק "הנאשם" נגד נתניהו

ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה, שמכהן כיו"ר ועדת החוקה, מתכוון לקדם בוועדה את החוק האוסר על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה. גורמים בקואליציה: הסיכוי להספיק להעביר את החוק בשלוש קריאות אינו גדול

'העבודה' מקדמת את חוק "הנאשם" נגד נתניהו
בנימין נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה, מתכוון לקדם בוועדה את החוק האוסר על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה. כך מפרסמת מורן אזולאי ב-ynet. קריב צפוי להביא את החוק לאישור במליאת הכנסת כבר בשבוע הבא, אחרי שנשיאות הכנסת לא אישרה לישראל ביתנו להצמיד את ההצבעה על הצעת החוק לפיזור הכנסת מחר לחוק הנאשם.

זהו מהלך עוקף ממשלה של קריב, אך הוא חלק מיוזמה שמפלגת העבודה עומדת מאחוריו. עד כה החוק, שימנע מנתניהו לקבל את המנדט להרכבת ממשלה, נתקע במשך חודשים ולא קודם בשל ההתנגדות מצד ימינה והרצון לשמור על שלמות הקואליציה. כעת, משרוב חברי הקואליציה תומכים בהצעה והרשימה המשותפת הודיעה גם היא שתתמוך בה, במפלגת העבודה סבורים כי יש להצעה כיום רוב בכנסת.

עם זאת, גורמים בקואליציה אומרים כי למרות הרוב המסתמן, העלאת ההצעה עדיין צפויה לעורר קשיים, והסיכוי להספיק להעביר את החוק בשלוש קריאות אינו גדול.

קריב, שבסמכותו כיו"ר הוועדה יכול ליזום חקיקת יסוד ולהביאה למליאה בקריאה ראשונה ללא הפרוצדורה הנהוגה בהצעות חוק פרטיות, יעביר את ההצעה בוועדת החוקה בשבוע הבא ומשם למליאה. אם ההצעה תאושר במליאה היא תשוב לאחר מכן להמשך דיון בוועדת החוקה, שם תוכן הצעת חוק הנאשם בפלילים לקריאה שנייה ושלישית - ותשוב למליאה.

במפלגת העבודה סבורים כי למהלך יש רוב בוועדה ומפלגת העבודה תפעל לרוב במליאה לקידום מהיר של ההצעה. יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי, נפגשה אתמול עם נציגי המשותפת ושוחחה איתם גם בעניין הזה.

בנימין נתניהו חוק הנאשם מפלגת העבודה גלעד קריב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד