כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
התקן משוכלל

מרן רה"י למשמרת השבת: החיזוק ישפיע גם על הרחוקים

כינוס פוסקים ורבנים עם ראשי ורבני 'משמרת השבת' התקיים במעונו של רשכבה"ג מרן ראש הישיבה שליט"א בענייני ההתחזקות בשמירת השבת כהלכתה • בכינוס השתתפו מרן הגה"צ רבי שמעון גלאי, הרב הגאון רבי שריאל רוזנברג ראב"ד בני ברק, הגאון רבי ישראל ויזל, הגאון רבי שמואל דוד רייסנר והגאון רבי אלימלך קורנפלד • דיון ממושך התקיים כאשר רב משמרת השבת הגר"א בייפוס הציג את סוגיית משאבות המים החשמליות המותקנות בבניינים

מרן רה"י למשמרת השבת: החיזוק ישפיע גם על הרחוקים
ראש הישיבה עם הרבנים צילום: יח"צ

כינוס מרשים לחיזוק וליבון הלכות שבת בימינו, התקיים במעונו של רשכבה"ג מרן ראש הישיבה שליט"א הגר"ג אדלשטין עת עלו ובאו מרנן ורבנן, פוסקים ורבנים וראשי 'משמרת השבת'.

בהתכנסות הרבנים השתתפו הגה"צ מרן רבי שמעון גלאי, הגאון רבי שריאל רוזנברג ראב"ד בני ברק, הגאון רבי ישראל ויזל, הגאון רבי שמואל דוד רייסנר והגאון רבי אלימלך קורנפלד

הראש ישיבה אמר זכות גדולה מאד שעוסקים בהצלה מחילול שבת וחיזוק שמירת השבת, זכות שמירת השבת, שהשבת נשמרת, שבת היא מקור הברכה, זה דבר גדול מאד, וכל העוסקים בזה מזכים את הרבים בשמירת קדושת השבת, שהשבת נשמרת בקדושתה, וגם משפיעים בזה על כל הסביבה.

ויש לעורר שיש הרבה הלכות שלא יודעים אותם, כגון שרייתו זהו כיבוסו, יש הרבה אנשים שלא יודעים את זה, שאם מנקים את הבגד עם טיפת מים זוהי מלאכה דאורייתא, וראיתי בעיני שומרי תורה ומצוות שלא יודעים את זה, וכהנה יש הרבה הלכות פשוטות שהם איסורים דאורייתא ממש ולא יודעים שזה איסור, וזו בעיה גדולה מאד, לכן צריכים ללמוד הלכות שבת, את ההלכות המצויות השכיחות.

וטוב עושים 'משמרת השבת' שמפרסמים המכשולות המצויות בזמנינו, להציל הרבים מאיסורי שבת, והוא דבר חשוב וזכות גדולה מאד, ויזכו לסייעתא דשמיא בזיכוי הרבים בשמירת השבת.

בוחנים את ההתקן • יח"צ

הגר"א בייפוס הסביר כי לכל משאבה יש מאגר מים בבניין וכל פעולה גורמת להעלאת המים מן הבריכה הסביר ופירט כי המשאבות הינם משאבות אינוורטר – אשר משנות תפוקתן לפי פתיחת המים, והכול עובד על תדר חשמל.

רבני 'משמרת השבת' הציגו את הפתרון שפותח ע"י משמרת השבת כאשר ע"י התקן מיוחד המותקן במשאבות בבניינים הגבוהים. ההתקן מבוסס על ניתוק חיישן הלחץ, ובמקרה שיש ברז חשמלי למילוי מאגר המים גם הוא מנותק. וביתר ביאור, במצב שבת חיישן הלחץ מנותק, המשאבה פועלת בעוצמה קבועה (תדר קבוע), עודפי הלחץ מוחזרים למאגר המים שלפני המשאבה. בנוסף, מילוי מאגר המים נעשה ע"י מצוף מכני (בדומה למיכל הדחה בשירותים).

מרן הגר"ש גלאי אמר במהלך הכינוס "מיותר להגיד שבת היא מקור הברכה  כבר שנים שאנחנו בעצמינו בבית  נזהרנו הרבה בזה כי באמת הבעיה בדברים האלה שלא יודעים פשוט לא יודעים לא יודעים את המכשולות אין שום מושג מי שלא מתעסק בזה אז באמת זה זכות גדולה להגאון הרב בייפוס וכל העוזרים לו שהם עושים ימים ולילות כדי להביא קודם כל לידיעת הציבור וגם למצוא פתרונות יש כאן שני דברים שצריך לעבוד עליהם  להביא לידיעת הציבור שזה אנשים וגם אחרי שיודעים לא יודעים להסתדר בלי שאנשים שנכנסים לכל הסוגיא הזאת לעומקה ולרוחבה"

מרן ראש הישיבה שליט"א חידד את חשיבות פרסום המכשלות העלולות לבוא בשימוש בשבת במכשירים השונים וכי יש לברר מראש במשמרת השבת באילו מכשירים ניתן להשתמש בשבת או לחילופין להתקין עליהם את ההתקנים שמונעים איסורי שבת. בסיום הכינוס שננעל בתחושת שליחות של מצווה, בירך מרן שליט"א את כל המשתתפים ובראשם את ראשי ורבני משמרת השבת ב"סייעתא דשמיא והצלחה רבה".

משמרת השבת הגרי''ג אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד