י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

כך תחתלי את ילדך • טיפים לטיפול ברך הנולד

לא יודעת איך לחתל את הילד באופן הנכון? • הילד סובל מתפרחת חיתולים המכאיבה לו? • עינב אדיב ברר, מנכ"ל חברת DPL - יצרנית חיתולי 'BabySitter', עונה לשאלות • אינפורמטיבי

כך תחתלי את ילדך • טיפים לטיפול ברך הנולד



"ראשית, אין מה לחשוש, אכן גופו של הרך הנולד רגיש מעט ונראה שברירי, ולכן חשוב לפעול עמו בעדינות מרבית, אך אין הבדל בין ההחתלה לכל פעולה אחרת", מסבירה עינב אדיב ברר, מנכ"לית DPL, יצרנית חיתולי 'בייביסיטר'. "עם זאת, ישנם מספר טיפים חשובים דווקא בזמן ההחתלה: קודם כל, את ההחתלה יש לבצע על משטח ישר, רצוי מאוד לדאוג לקיומו של מגן ראש בקצה המשטח ולוודא כי המשטח עצמו מרופד ונעים.

"חשוב מאד לוודא לפני ההחתלה, כי כל הציוד הנדרש נמצא בהישג יד - מגבונים, חיתול חלופי, שקית ריקה ומשחה. פעולת ההחתלה היא הזדמנות מצוינת ליצירת קשר עין ו'שיחה' עם הרך הנולד. נציין, כי בכל עת אין להשאיר את התינוק על משטח ההחתלה ללא השגחה, גם אם נראה לנו שזה בטוח והוא עדיין לא בתנועה, תינוקות נוטים להפתיע אותנו ולא היינו רוצים הפתעות לא נעימות!

מה ניתן לעשות כדי למנוע את תופעת תפרחת החיתולים?

"תפרחת חיתולים מתבטאת באדמומית על גוף התינוק, הגורמת לו אי נעימות, חוסר שקט ולעיתים אפילו התפרצות בבכי בעת ההחתלה. לנו כהורים קשה לראות את העור העדין של תינוקנו הרך, כל כך אדום ולעיתים אפילו עם גירוי הדומה לשלפוחית. אבל אל דאגה, תפרחת חיתולים היא תופעה שכיחה ויש מה לעשות! תפרחת כזו נוצרת כשהפרשות תינוקך הן חומציות או נמצאות במגע ממושך מדי עם עורו העדין. בדרך כלל תפרחת חיתולים מתבטאת יותר בין החודש הרביעי לחודש ה-18 לחיי התינוק.

"במקרים קיצוניים עשויה להתפתח פטרייה בעור המגורה, ואזי נדרש טיפול רפואי אנטי-פטרייתי הניתן על ידי רופא עור. ברוב המקרים, הקפדה על החלפה תדירה של החיתול, שימוש בחיתול ובקרם איכותי המטפל בתפרחת ואוורור של המקום בעת הצורך, מצליחים להעביר את התפרחת בקלות ובמהירות. במידה והתפרחת לא מראה סימני ריפוי ואינה נעלמת בתוך ימים ספורים– יש לגשת עם התינוק לרופא עור ולקבל את הטיפול הדרוש".

האם סוג החיתול משפיע על היווצרות תפרחת חיתולים? כיצד?

"לתדירות החלפת החיתול ולסוג ההפרשות יש חשיבות מכרעת בהיווצרות התפרחת, עם זאת חיתול איכותי יכול לסייע בשמירה על עור התינוק יבש, על ידי מניעה ככל האפשר של מגע בין עור התינוק להפרשות. המטרה המרכזית היא למנוע מגופו של הפעוט מגע עם ההפרשות, לשם כך, יש לוודא כי החיתולים בהם אתם משתמשים הם בעלי איכות ספיגה גבוהה במיוחד. רצוי להשתמש

בחיתולים המכילים את טכנולוגיית הספיגה 3D-SAP טכנולוגיה המושתתת על מבנה מהפכני של הפד הסופג ובתוכה מצויים חומרי ספיגה מהמתקדמים בעולם.

"כפי שהזכרנו, אם ההפרשות נראות חומציות, מומלץ לרחוץ את עורו של התינוק בעת החלפת החיתול, לייבש אותו בעדינות, ולהשתמש במשחה או באבקת טלק שייצרו שכבת הגנה לעור וימנעו מגע של גוף התינוק עם הנוזלים. אנו ממליצים לעשות שימוש במגבונים שאינם מכילים מבשמים או חומרים אלכוהוליים על מנת למנוע רגישות הנובעת מחומרים אלה".

איך בוחרים את החיתול הנכון?

"חשוב לוודא כי החיתולים שרכשת אכן תואמים במדויק את משקלו של התינוק. מעבר לכך, יש חיתולים בגזרות שונות, לעיתים התינוק צר או לחילופין רחב במותניים, נסי לראות את מידת ההתאמה בין בחיתול למבנה של תינוקך.

"הצורך בהתאמה מדויקת נובע מהרצון לחסום כל אפשרות לנזילה. במקום לנסות להתאים לכל תינוק גזרה שתשמור את ההפרשות בתוך החיתול, קיימים בשוק חיתולים המצוידים בדפנות אלסטיות רחבות ובמותנית גמישה – המצמידות את החיתול במדויק לגופו של התינוק. והמספקים סגירה מושלמת. באמצעות שימוש בחיתולים הללו תוכלי לחסוך את הכביסות החוזרות ונשנות".

כיצד ואיך לבצע את תהליך הגמילה?

"גמילת הילד מחיתול הוא תהליך שמובל על ידי ההורה, כדי לבצע אותה באופן הקל ביותר, על ההורה לזהות מתי הילד 'בשל' לכך, נסי להיות קשובה לביתך, לראות האם היא מביעה בגרות והבנה של הנושא. על אף העובדה שהחיתולים הנם כל כך זמינים, קלים לשימוש ואיכותיים עלולה לגרום לנו כהורים לדחות את גיל הגמילה מן החיתול ורצוי שלא לעשות זאת. מנגנון השליטה בהפרשות בגיל שנתיים הוא במיטבו, לכן לא כדאי לדחות את הגמילה.

"לרוב, עד גיל שנה וחצי עסוק הילד עדיין בפיתוח כישורים בסיסיים: הליכה, דיבור, אכילה ועוד, לאחר שפיתח מיומנויות אלה, קל יותר ליצור שיח, מודעות ושיתוף פעולה מצידו לנושא הגמילה. אך אין ממש גיל קבוע לגמילה, עלינו כהורים לוודא כי הילד מוכן לכך, כי יש לו מודעות פיזית לצרכי גופו, שליטה מוטורית ויכולת ביטוי של צרכיו.

"מומלץ להתחיל את תהליך הגמילה בתקופה רגועה בחיי הילד, במזג אויר שמאפשר זאת, ובתחושת רוגע מצידנו ההורים. חלק מתחושת הרוגע אנו יכולים להשיג ע"י שימוש במגן מזרון, אותו ניתן לפרוש תחת הסדין במיטה, על מושב הרכב בעת נסיעה, על הספה בסלון, על השטיח בחדר המשחקים עליו הילד יושב לשחק וכדו'. לאחרונה יצא לשוק מגן מזרון חד פעמי, גדול במיוחד, המשמש גם כמשטח החתלה ונח במיוחד לשימוש.

טיפ: לילדים רבים יש זמנים קבועים לעשיית הצרכים - בבוקר לאחר הקימה או לאחר ארוחה, שימו לב לכך, ותיווכחו שזה יקל במאוד את הליך הגמילה".
ילד גמילה החלפה חיתול בייביסיטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד