י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מסע הירי בבית הספר

מחדל: לשוטרים היה את הציוד, אך חיכו שעה להיכנס לכיתה

שוטרים חמושים ברובים ואפודי מגן היו בתוך בית הספר בטקסס 19 דקות לאחר שהיורה נכנס, אך רשויות אכיפת החוק עדיין המתינו כשעה כדי לפרוץ לכיתה שבה ביצע היורה את הטבח הקטלני בחודש שעבר, והביא למותם של 19 ילדים ושתי מורות

מחדל: לשוטרים היה את הציוד, אך חיכו שעה להיכנס לכיתה
השוטרים ממתינים ולא נכנסים צילום: ערוץ הטלוויזיה KVUE

פרטים החדשים דווחו אתמול (שני) בערוץ KVUE בארה"ב בנוגע למסע הירי בבית הספר בטקסס בו נהרגו 19 תלמידים ושתי מורות. מהפרטים עולה כי תגובת המשטרה הייתה משובשת לירי ההמוני ב-24 במאי בטקסס. מתיעוד במצלמות מתוך בית הספר נראו שוטרים חמושים עומדים במסדרון בשעה 11:52 לאחר שהחמוש סלבדור ראמוס פרץ לבית הספר בשעה 11:33 בבוקר דרך דלת חיצונית שלא הצליחה להינעל אוטומטית.

התיעוד החדש סותר דיווחים קודמים לפיהם מפקד משטרת המחוז, פיט ארדונדו, שהיה אחראי על תגובת המשטרה, חיכה לציוד טקטי וציוד הגנה מפני היורה. צילומי מצלמות אבטחה של בית הספר כמו גם סרטון מצלמת גוף של המשטרה מראים שלשוטרים היה מספיק כוח אש והגנה כדי לעצור את החמוש הרבה יותר מהר ממה שהם עשו, אך הם לא פעלו.

השוטר הראשון עם ציוד מגן נכנס לבית הספר ושואל את השוטרים האחרים מדוע הם לא ניסו להיכנס לכיתה. "אם יש ילדים שם, אנחנו צריכים להיכנס לשם", אומר השוטר בצילומי מצלמת הגוף.

בהתבסס על הצילומים מהאירוע, ההערכה היא שחלק מהעיכוב התבסס על ניסיונות למצוא מפתחות לפתיחת דלת הכיתה, המשטרה אפילו לא בדקה או ניסתה לפתוח אותו, למרות שהייתה לה אפשרות. לבסוף שני שוטרים ממשמר הגבול הגיעו למקום, הם לא חיכו לימ"מ, פרצו פנימה וירו ברוצח למוות.

ירי טקסס טבח מצלמות אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד