י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כשלון טוטאלי

המודיעין הבריטי על חיל האויר הרוסי: "ניסו להרשים הבכירים"

המודיעין הבריטי פרסם אתמול הערכה נוספת לגבי הלחימה בין רוסיה ואוקראינה, וקצב ההתקדמות של הרוסים בשדה הקרב, ובתוך כך הפנה זרקור אל אחת הסיבות המכריעות לכישלונה של רוסיה במלחמה, לפי ניתוח המצב של הבריטים. "הם היו עסוקים בביצוע תמרוני ראווה שנועדו להרשים את הבכירים הרוסים" מסבירים הבריטים

חיילים רוסים: אילוסטרציה
חיילים רוסים: אילוסטרציה צילום: משה שי/פלאש 90

על פי הדו"ח היומי של המודיעין, אחד הגרמים המרכזיים לחוסר הצלחתה של רוסיה לכבוש את אוקראינה כולה בתוך ימים אחדים, הוא הכשלון המוחלט של חיל האויר הרוסי שהתגלה כבלתי יעיל במידה רבה. הבריטים גם הסבירו מה גרם לחיל האויר הרוסי להגיע לשפל מבצעי שכזה, לדבריהם, במשך שנים רבות חיל האויר הרוסי לא ביצע אימונים אמיתיים ודינאמיים שבהם מטוסים וטייסים התבקשו לדמות קרבות אויר או השגת מטרות בלתי צפויים מראש.

"הם היו עסוקים בביצוע תמרוני ראווה שנועדו להרשים את הבכירים הרוסים", מסבירים הבריטים, "לא היה שם ניסיון אמיתי לשפר את היכולת הביצועי בשטח אויב או אל מול כלי הטיס של האויב". נציין כי בימים האחרונים טוענים מומחים שונים שההתקדמות של רוסיה במזרח אוקראינה נבלמה ברוב החזיתות, וכי הרוסים מצליחים לרשום התקדמות רק באזור העיר סברדונייצק.

על פי ההערכות, הקרבות האינטנסיביים באזור סברדונייצק יגרמו לכך שגורלה של העיר יהיה כמו זה של מריופול. היא תחרב ברובה הגדול, ורבים מתושביה יהרגו בקרבות הקשים והמרים. בשבוע שעבר כבר פוצצה רוסיה את הגשרים באזור סברדונייצק כדי למנוע יכולת מילוט של אזרחים מהעיר וכן כדי למנוע חדירה של כוחות אוקראינים נוספים אל הגזרה, לצורך תגבור הכוחות הנאבקים בכיבוש הרוסי.

יצוין שלמרות שההתקדמות הרוסית נבלמה, מחיר הדמים שמשלמת אוקראינה בכל יום נוסף של לחימה הוא עצום, ולפי ההערכות של האוקראינים עצמם מדי יום נהרגים בשדה הקרב בין 200 ל-300 חיילים. מספר זה אינו כולל את האזרחים הנהרגים מההתקפות הארטילריות חסרות האבחנה על אזורי המגורים של האוקראינים בשטחי הלחימה.

מלחמת אוקראינה רוסיה אנגליה מודיעין חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד