י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

השרה החליטה: לא תבוצע אכיפה כנגד עובדים אוקראינים

החל מיום 1 ביולי 2022 לא יבוצעו פעולות אכיפה כנגד מי שיעסיק אזרח אוקראינה אשר מחזיק בדרכון אוקראיני ושוהה בישראל תקופה העולה על 90 ימים

השרה החליטה: לא תבוצע אכיפה כנגד עובדים אוקראינים
פליטים מאוקראינה צילום: Bea Bar Kallosh/Flash90

החלטה של שרת הפנים איילת שקד קובעת כי החל מיום 1 ביולי 2022 לא יבוצעו פעולות אכיפה כנגד מי שיעסיק אזרח אוקראינה אשר מחזיק בדרכון אוקראיני ושוהה בישראל תקופה העולה על 90 ימים.

מדיניות זו תחול באופן גורף על כל אזרחי אוקראינה השוהים בישראל כאמור למעלה מ-90 ימים ללא צורך בהגעה ללשכות רשות האוכלוסין וההגירה.

על מעסיק המבקש להעסיק אזרח אוקראינה לוודא כי אכן הוא מחזיק בדרכון אוקראיני וכי תאריך הכניסה שלו לישראל מלמד על כך שהוא שוהה בישראל למעלה מ-90 ימים.

בנוסף החליטה שרת הפנים כי בעלי דרכון אוקראיני ששהו בישראל עם רישיון ביקור ב/2 בתוקף ביום תחילת המלחמה באוקראינה או נכנסו לארץ כדין לאחר תחילתה - יוארך רישיון הישיבה שלהם עד ה-31.7.22 ללא צורך בהגעה ללשכות רשות האוכלוסין.

בתום התקופה האמורה (31.7.22), מדיניות שרת הפנים ביחס לכלל אוכלוסיית האוקראינים השוהים בישראל תיבחן מחדש ותתקבל החלטה בהתאם למצב העדכני ולנתונים הרלוונטיים, בכלל זה, המידע שמתקבל בדבר חזרתם של אזרחי אוקראינה רבים לארצם.

 

שרת הפנים אזרחים אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד