כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
נתניהו ביקש מהחרדים לתווך

בליכוד מנסים להקים ממשלה חלופית; ח"כ גפני שוחח עם גנץ וסער

בליכוד עוד לא אמרו נואש וביממה האחרונה הם פועלים במרץ כדי לנסות ולהקים ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. ח"כ גפני שוחח על המהלך עם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער והשר אלקין, אך לפי גורמים פוליטיים הסיכויים לכך קלושים | גפני שוחח גם עם השר גנץ שחושש מתרגיל של נתניהו

בליכוד מנסים להקים ממשלה חלופית; ח"כ גפני שוחח עם גנץ וסער
גנץ וגפני במליאה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

רגע לפני פיזור הכנסת, בליכוד עורכים ניסיון אחרון להביא להקמת ממשלת חלופית בכנסת הנוכחית וזאת במטרה לייתר בחירות בהן כלל לא ברור אם נתניהו יצליח לגייס רוב של 61 להרכיב ממשלה.

באופוזיציה דחו בקשה של הקואליציה לחוקק את החוק להתפזרות הכנסת בשלוש קריאות כבר מחר (רביעי), ומבקשים להשלים את החקיקה בשבוע הבא, ביין היתר כדי לנסות להימנע מבחירות.

אתמול, בישיבת ראשי מפלגות האופוזיציה, ביקש בנימין נתניהו מראשי המפגלות החרדיות משה גפני ואריה דרעי לנסות ולתווך מול תקווה חדשה כדי לנסות להקים ממשלה בכנסת הנוכחית.

כבר אתמול שוחח ח"כ גפני עם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער והשר זאב אלקין, אך לפי גורמים פוליטיים שנחשפו לתוכן השיחות, הסיכוי שתקווה חדשה תצטרף לממשלה - קלושים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי היום שוחח ח"כ משה גפני עם יו"ר כחול לבן בני גנץ ודן איתו באפשרות להרכיב ממשלה לצד הליכוד והחרדים ולמנוע בחירות מיותרות.

באופוזיציה מסבירים כי זו ההזדמנות היחידה של בני גנץ להיכנס לתפקיד ראש הממשלה, ומעבר לכך למנוע מיריבו הפוליטי יאיר לפיד להיכנס לתפקיד. אך מה שמונע מזה לקרוא אלו בעיות אמון בין גנץ לנתניהו והחשש מתרגיל פוליטי.

כך או כך, סוף השבוע מלא בספינים, בניסיון אחרון להקים ממשלה חלופית שסיכוייה אפסיים, אך במערכת הפוליטית תמיד צריך להיות מוכנים להפתעות.

פיזור הכנסת בני גנץ גדעון סער משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד