כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
אין רכבות

השביתה הגדולה ביותר מזה 30 שנה בבריטניה

שביתת הרכבות הגדולה ביותר של בריטניה מזה עשרות שנים הכניסה חלקים מהמדינה לקיפאון. העובדים יצאו החוצה במחאה על אי עליה בשכר ביחס לאינפלציה כאשר יוקר המחיה עולה. עליות המחירים נמצאות בשיא של 40 שנה וצפויות להמשיך לעלות עם מחירי המזון והדלק שכבר דוחפים את האינפלציה קרוב לעשרה אחוז

השביתה הגדולה ביותר מזה 30 שנה בבריטניה
הפגנות העובדים צילום: איגוד עובדי הרכבות

שביתת הרכבת הגדולה ביותר שראתה בריטניה מזה שנים החלה היום (שלישי), כאשר שביתות נוספות מתוכננות בהמשך השבוע. איגודי עובדים הזהירו שיכולות להיות פעולות מתואמות עם תעשיות אחרות, מאחר ובריטניה חווה משבר יוקר מחיה קשה. השביתה היא הגדולה ביותר ברשת הרכבות במדינה מאז 1989, כך על פי איגוד הרכבות של עובדי הרכבות, הים והתחבורה (RMT).

האיגוד אומר שהשביתות שסוכמו בהצבעה על ידי העובדים נחוצות מכיוון שהשכר אינו עומד בקצב האינפלציה. הוא גם אומר שנדרשת פעולה כדי להגן על תנאי העבודה, מקומות העבודה והפנסיה. עליות המחירים נמצאות בשיא של 40 שנה וצפויות להמשיך לעלות עם מחירי המזון והדלק בגלל אינפלציה של קרוב ל-10%.

מיק לינץ', המזכיר הכללי של איגוד עובדי הרכבת ה-RMT, אמר שהשיחות של הרגע האחרון כשלו. לטענתו, תכנית קיצוצים מתוכננת על ידי מפעילי הרכבות מסתכמת ב"אג'נדה אגרסיבית".

"הקמפיין שלנו ירוץ כל עוד הוא צריך לפעול", אמר לינץ' לכתבים. ההערכה היא שהפעולה יכולה להיות רק תחילתו של "קיץ של חוסר שביעות רצון" בקרב עובדי המגזר הציבורי. מורים, צוותי רפואה, ועובדי פינוי פסולת וצוותים משפטיים המועסקים בשירות הציבורי ציבור הולכים גם הם להצטרף לשביתות. גם הרכבת התחתית של לונדון אמורה להיסגר ברובה.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי פעולות אלו יפגעו בעסקים שמנסים להתאושש מהמגיפה. שר התחבורה, גרנט שאפס, דחה את השביתות כ"טעות ענקית" והאשים את האיגודים בשביתה.

ממשלת בריטניה סירבה עד כה להתערב בשיחות ליישוב הסכסוך. השרים אמרו שזה עניין של האיגודים המקצועיים ישירות מול מעסיקי הרכבת. עם זאת, האיגודים אומרים שזה עניין של הממשלה מכיוון שהיא לא נתנה למפעילת התשתיות בבעלות המדינה Network Rail מספיק גמישות כדי להציע תוספת שכר משמעותית.

הם אומרים שהממשלה יכולה לעשות משהו, אבל במקום זאת רוצה להאשים את האיגודים ואת מפלגת הלייבור באופוזיציה מהמרכז-שמאל שכביכול מקדמת את השביתות.

בריטניה שביתה רכבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד