כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המשטרה השתתפה ב'הפסדים'

השוטרים שתלו נשק בצילומים, זה מה שיקבלו הנפגעים

לאחר שפורסם כי שוטרים שתלו נשק לצורך צילומי סדרת טלוויזיה, חברת ההפקה פיצתה את המשפחות שנפגעו מהפרשה במסגרת הסדרה שתיעדה את פעילות השוטרים במחוז ירושלים במשטרת ישראל העבירו לחברה פיצוי של כ-400 אלף שקל

שוטרים. אילוסטרציה
שוטרים. אילוסטרציה צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

משטרת ישראל שילמה מעל 400 אלף שקל כפיצויים למשפחות שנפגעו מפרשת שתילת הנשק בסדרת הדוקו-ריאליטי "מחוז ירושלים", ששודרה בתאגיד השידור הציבורי. חברת קודה תקשורת, שהפיקה את הסדרה, שילמה מעל חצי מיליון שקל פיצויים - כך מפרסם העיתונאי אבישי גרינצייג ב'גלובס'.

חברת 'קודה תקשורת' הפסידה באופן ישיר קרוב ל-4 מיליון שקל בעקבות פרשת שתילת הנשק בסדרה שהפיקה עבור התאגיד. כזכור, שוטרי מחוז ירושלים שתלו נשק בביתו של אחד החשודים בשכונת עיסאוויה, רק כדי לשרת את הצילומים, כפי שנחשף בעיתון "הארץ". בעקבות כך, מועצת התאגיד החליטה באוגוסט 2019 להפסיק באופן מיידי את העבודה עם קודה תקשורת.

כזכור, שוטרים שהוצגו בסדרה 'מחוז ירושלים' ששודרה בתאגיד השידור הציבורי, תיעדו את "מציאתו" של הרובה בביתו של סאמר סלימאן ונתנו לו מסמך שבו נכתב כי לא נתפס דבר. שכניו זיהו אותו בפרק של הסדרה, ובשיחה עם ניר חסון מ'הארץ', הביע חשש שיחשבו שהוא משת"פ של המשטרה.

משטרת ישראל נאלצה בזמנו לפרסם התנצלות ולפתוח בבדיקה "אנו מתנצלים על כל פגיעה שנגרמה לאזרח כתוצאה משידור הקטע, נכתב בהודעת המשטרה. "המקרה נמצא בבדיקה ויופקו הלקחים הנדרשים בהתאם".

בהמשך, החקירה הועברה למח"ש שהחליטה לסגור את התיק נגד השוטרים. על פי מח"ש, הבדיקה העלתה שאכן היו מקרים שהוצגו בסדרה ובהם נצפו אירועים שנחזו להיות מציאותיים, על אף שלא התרחשו בפועל. לצד זאת, בדיקת מח"ש התמקדה בשאלה האם הוצג מצג שווא כלפי המתלוננים בחקירות שנגעו אליהם ונמצא כי חקירות אלה לא שובשו בפועל. כלומר, המתלוננים נחקרו על עבירות נכונות, הוצגו להם מסמכים נכונים מבחינה עובדתית ולא נעשתה בחקירה כל פעולה, שהיה בה כדי לצור מצג שווא כלפי המתלוננים.

על פי הדיווח ב'גלובס', תובעת קודה תקשורת את נזקיה מחברות הביטוח שלה, הפניקס ו-AIG. לדברי חברת ההפקה, היא מסרה לחברות הביטוח דרישות לתשלום פיצוי כספי מטעם תאגיד "כאן", וכן מטעם הנפגעים מהאירועים, על מנת שיקבלו על עצמן את הכיסוי הביטוחי מכוח פוליסות הביטוח שנרכשו אצלן, וכן שיקבלו על עצמן את הייצוג המשפטי. חברות הביטוח סירבו לבקשה.

כאמור, בעקבות האירועים הפסיק התאגיד את עבודתו מול קודה. בגין הפקת "מחוז ירושלים" קיזז התאגיד לקודה את שכרה, בשיעור של 20% מעלות הפקת הסדרה. העלות הייתה כ-5.2 מיליון שקל לא כולל מע"מ, כך שההפסד של קודה עומד על כ-1.2 מיליון שקל. בנוסף בוטלה הפקת עונה נוספת של הסדרה.

 

מחוז ירושלים מבוכה למשטרה חברת קודה תקשורת כאן 11

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד