ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

פעילים מ'הבית היהודי': להעמיד לדין את הגר"ש כהן

המטה החילוני בבית היהודי פנה אל היועץ המשפטי לממשלה: להעמיד לדין את חכם שלום כהן • הסיבה? הוצאת לשון הרע והשמעת דברי הסתה: "'עמלק' הינו כינוי גנאי מזעזע"

חכם שלום כהן. צילום: ארכיון
חכם שלום כהן. צילום: ארכיון

פעילי מטה 'בית משותף', המטה החילוני בבית היהודי, פנו אל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה שיפעל להעמדתו לדין של חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, חכם שלום כהן, בעקבות "דברי הסתה ולשון הרע" נגד אנשי הבית היהודי.

אנשי המטה כתבו בפנייתם: "בשבועות האחרונים אירעו שני מקרים בהם התבטא הרב בחריפות יתר. בשבוע שעבר, כינה הרב את הבית היהודי 'עמלק', והשבוע הוסיף ואמר כי מצביעי המפלגה הינם 'מסכנים שהרסו את העולם', 'חסרי הלכות', 'אנשים שמחטיאים את הרבים' וקבע כי כולנו נגיע לגיהינום.

"דבריו של הרב כהן הינם השתלחות קיצונית מאין כמוה בקבוצה גדולה של אזרחים ישראליים, אוהבי המדינה. 'עמלק' הינו כינוי גנאי מזעזע ביותר המתאר עם אכזרי וסמל לרשע.

"בחירת הכינוי 'עמלק', לצד האמירה כי קבוצה שלמה של אנשים תלך לגיהינום, הינן אלימות מילולית משוללת רסן, הטומנת בחובה סכנת החרפה ואף גלישה לאלימות פיזית, כדוגמת האלימות כיום נגד חיילים ברחובות. זאת מאחר וציבור שלם נוטה להיות מושפע מדבריו של הרב ואין לדעת כיצד הדבר עלול להתבטא בפועל".

בסיום מכתבם פונים פעילי המטה לוינשטיין בבקשה שיורה למשטרה "לפתוח בחקירה נגד הרב כהן ולבחון אפשרות העמדתו לדין בגין הוצאת לשון הרע והשמעת דברי הסתה".

יו"ר המטה, ענבל ליבר הוסיפה: "הרב שלום כהן הינו חלק מתופעה מוכרת וידועה של רבנים המרשים לעצמם להתבטא בצורה פוגענית ומסיתה כלפיי כל מי שאינו חלק מהמגזר החרדי. הגיע הזמן שרשויות המדינה יתערבו וישימו להם גבולות אחת ולתמיד.

"דבריו ראויים לגינוי ואף לענישה, ומעידים בעיקר על הצורך של הרב לעשות חשבון נפש עמוק עם עצמו ולהבין את הסכנה במסרים שהוא מעביר לשומעיו".
הבית היהודי ש''ס הרב שלום כהן חקירה תלונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד