י"ז סיון התשפ"ד
23.06.2024
בשל "הפצת פייק"

רוסיה חסמה את אתר 'הטלגרף' בגלל דיווחים על אוקראינה

העיתון הבריטי הנפוץ ה'דיילי טלגרף' מואשם ב'הפצת מידע כוזב' על מה שנקרא "המבצע הצבאי המיוחד של רוסיה". בשל דיווח שפורסם לפני הפלישה על פריסת משרפות ניידות שמיועדות לשרוף את גופות החיילים שנהרגו בשדה הקרב כדי להעלים אבדות של חיילים רוסים בקרבות

רוסיה חסמה את אתר 'הטלגרף' בגלל דיווחים על אוקראינה
עיתונים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

רוסיה חסמה את אתר האינטרנט של 'הטלגרף' בשל הדיווח שלו על הפלישה לאוקראינה. העיתון הואשם על ידי הרוסים ב"הפצת מידע כוזב על מבצע צבאי מיוחד של הכוחות המזוינים הרוסים באוקראינה". על פי נתוני ממשלת רוסיה, אתר Telegraph.co.uk נחסם על ידי צנזור האינטרנט, בשל דיווח שפורסם לפני הפלישה על פריסת משרפות ניידות שמיועדות לשרוף את גופות החיילים שנהרגו בשדה הקרב כדי להעלים אבדות של חיילים רוסים בקרבות.

שר ההגנה של בריטניה, בן וואלאס, אמר, שהעיתון יכול להיות בעיה עבור הקרמלין לכסות על אבדות קרב עתידיות, ולכן הרוסים חסמו. הדיווח בטלגרף פורסם ב-23 בפברואר, יום לפני שלדימיר פוטין פתח במתקפה גדולה על אוקראינה במטרה לכבוש את הבירה קייב.

נתונים של קבוצת מעקב הראו שהאיסור על אתר 'הטלגרף' אושר באפריל. אך לא ברור מדוע האיסור נאכף והתפרסם רק ביוני. נושא האבידות בקרב היה שנוי במחלוקת ביותר ברוסיה מאז שהמערכה הצבאית התמודדה עם כישלונות באוקראינה. 'הטלגרף' הוא העיתון הבריטי הראשון שנחסם ברוסיה בגלל סיקור המלחמה. אתר האינטרנט של ה-BBC ומספר כלי תקשורת בינלאומיים אחרים נחסמו ברוסיה גם בשל סיקור המלחמה.

מהחברה נמסר: "הטלגרף גאה בדיווח שלו על הפלישה לאוקראינה ומצר על ניסיונותיה של רוסיה להגביל את חופש העיתונות". בשבוע שעבר אסרה רוסיה על 29 אנשי תקשורת בריטיים, כולל חמישה עיתונאים של הגרדיאן, להיכנס למדינה.

עיתון דיילי טלגרף מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד