י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"תוכנית B"

ישראל משאירה את ארה"ב "בחושך" בכל הנוגע לפעילות באיראן

ישראל לוקחת את העניינים לידיה בכל הנוגע לאיראן, מנגנון המודיעין של המדינה הגביר את ההתקפות החשאיות שלו על מטרות גרעיניות ומדענים איראניים "ומשאיר את ארה"ב בעיקר בחושך לגבי זה", כך אמרו ל-CNN מספר גורמים בהווה ובעבר המכירים את הנושא

הנשיא ראיסי מנחם את אחת המשפחות של מחוסל
הנשיא ראיסי מנחם את אחת המשפחות של מחוסל צילום: סוכנות הידיעות האיראנית תסנים

מדינות המפרץ מודאגות פחות מישראל לגבי נשק גרעיני, ויותר מודאגות לגבי האופן שבו הקלה בסנקציות יכולה לסייע למימון פעילויות מרושעות אחרות של איראן. "מדינות המפרץ רוצות להרגיש שאמריקה עומדת לצידם, אבל סימן השאלה הגדול ביותר כרגע הוא האם ניתן לסמוך על ארה"ב", כך אמר עלי שיהאבי, פעיל סעודי המקורב לריאד שלעתים קרובות מייצג את נקודת המבט של ממשלת סעודיה. "סעודיה רוצה כמה שיותר מעורבות מארה"ב בהגבלת איראן, כך שזה יהיה דיון בפגישת ראשי מדינות עם ביידן בחודש הבא".

ממשל ביידן חלוק באשר לחומרת שאיפותיה הגרעיניות של איראן. כמה גורמים רשמיים בהווה ובעבר, המכירים את המודיעין האמריקני, מאמינים שהמטרה העיקרית של איראן היא הקלה בסנקציות, וכי מנהיגיה מסתפקים פשוט להחזיק באיום של פיתוח גרעיני נוסף כמנוף.

עוד דווח ב-CNN מפי גורמים המעורים בנושא. ישראל לוקחת את העניינים לידיה בנוגע לאיראן, מנגנון המודיעין של המדינה הגביר את ההתקפות החשאיות שלו על מטרות גרעיניות ומדענים איראניים "ומשאיר את ארה"ב בעיקר בחושך לגבי זה",

עוד דווח, כי הנשיא ג'ו ביידן נמצא תחת לחץ הולך וגובר מצד בעלות בריתה המרכזיות של ארה"ב במזרח התיכון להמציא תוכנית בת קיימא להגביל את איראן, כאשר התקוות להחייאת הסכם הגרעין מ-2015 מתפוגגות כאשר ביידן מתכונן לביקור הראשון שלו כנשיא לישראל ואצל ערב הסעודית בחודש הבא.

מדינות המפרץ חוששות משאיפותיה הגרעיניות של איראן, ארסנל הטילים הבליסטיים והתמיכה בקבוצות מיליטנטיות אזוריות, מאד מטרידים אותם, והממשל עדיין לא אמר לבעלי בריתו, כולל סעודיה, מה תהיה "תוכנית B" אם שיחות הגרעין ייכשלו. "המצב עם איראן מתחמם מאוד", אמר אחד מבכירי הממשל, בהתייחסו להחלטה האחרונה של איראן לפרק חלק ממצלמות הניטור הגרעיני שלה, וביצוע פעולות סמויות והתקפיות של ישראל בתוך גבולות איראן.

ביום שני, שלוש ספינות איראניות רדפו צמד כלי שיט של חיל הים האמריקני "בצורה לא בטוחה ולא מקצועית", תוך 50 מטרים מהספינות האמריקניות במצר הורמוז, מסר חיל הים בהצהרה.

גורמי מודיעין וצבא ארה"ב עוקבים מקרוב אחר סימני הסלמה בין איראן לישראל לקראת נסיעתו של ביידן לאזור, לאור העובדה שנראה שישראל הסלימה את החיסולים הממוקדים שלה ופעולות אחרות בתוך איראן בחודשים האחרונים.

CNN איראן ארה''ב סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד